Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Martin, een student op Solidworks.
Op dit moment ben ik geïnteresseerd in splitsen door een oppervlak en gieten, maar ik stel mezelf een vraag omdat ik 3D-printen doe en natuurlijk hebben twee onderdelen die door een snede worden verkregen en die in elkaar passen een set van nul op Solidworks en daarom zal het niet mogelijk zijn zodra ze in elkaar passen. Hoe kan ik dit veranderen? soms lukt het me met materiaalverwijderingen... Maar soms is het te complex:( Ik kan niet.
Bijvoorbeeld deze snede gemaakt met een oppervlak eraan.
Wat mij betreft; Als ik een ontwerp maak waarbij ik onderdelen moet maken die in elkaar passen, zet ik een set van 2 tienden van een draai direct in het ontwerp via een verschuiving van de schetsen. Het voorkomt dat ik alles van achteren moet nemen.
Persoonlijk zie ik voor een 3D-print een ontwerpfout die problematischer zal zijn vanuit het oogpunt van "precisie en pasvorm van de in elkaar grijpende"; de puntjes van de tanden! Ze moeten worden afgeplat (of afgerond) en de openingen laten zoals ze zijn (in punten). En technisch gezien zou het zelfs de noodzaak van een compensatiespel kunnen elimineren dat ze met zulke kleine tanden echt heel dun zou maken.