Hoe kan ik gedifferentieerde parameters hebben voor dimensiekleuren in schetsen en in vlakken?

Kleur van de rijafmetingen
Kleur van de gereden afmetingen

Bij het schetsen worden de gereden afmetingen (naar wens) op Grijs gezet
Bij het tekenen wil ik dat alle standaardafmetingen in zwart zijn.
Maar net als in Systeemoptie zijn de gestuurde dimensies ingesteld op Grijs, dus deze gestuurde dimensies zijn in Grijs op de plannen
Hoe kan ik gedifferentieerde instellingen hebben voor dimensiekleuren in schetsen en vlakken?

Hallo

Ik heb net een test gedaan en inderdaad je bestuurde ribben zijn in het grijs. (Ik heb deze functie nog nooit gebruikt, maar het zal veranderen :) )

Oplossing die ik heb gevonden is om een laag te maken met de kleur zwart, die je gewoon ribben kunt noemen, en wanneer je de ribben aan de onderkant importeert, kies je je laag. Eenmaal gevalideerd, worden je ribben zwart.

Desnoods zet ik er een screenshot bij.

1 like

Hallo

U kunt naar het systeemopties, het kleurenmenu gaan en het naar wens instellen. U vindt de kleur voor de bestuurde afmetingen.

Voor tekeningen kun je ook verschillende lagen gebruiken.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

De laag is ook de oplossing die Visiativ voorstelde na een ticket, maar de gemakkelijkste vind ik om de kleur van het plansjabloon standaard in zwart te zetten, wat we hebben gekozen met Benoît (ik ben een van zijn collega's).

Aan de andere kant is het niet erg intuïtief, in een tekening moet je naar "Lijnkleur" gaan (in het menu "Lijnformaat") zonder iets te hebben geselecteerd, de zwarte kleur kiezen zonder op "Standaard" te klikken.

Het is waar dat ik deze mogelijkheid ook niet heb gebruikt om een kleur aan de gecontroleerde afmetingen toe te voegen , maar ik ga het gebruiken in plaats van handmatig haakjes te plaatsen om deze informatie te visualiseren.

Benoît, je kunt de vraag sluiten ;-)

Het belangrijkste is om een oplossing te vinden die bij u past.

Als je niet regelmatig van kleur hoeft te veranderen, is dit een goede, eenvoudige en effectieve methode.

Onthoud dat SW de laatste actieve kleur gebruikt zonder selectie.