Hoe verbind je twee kanten van dezelfde schets?

Goedenavond.

Na het zoeken naar hoe je 2 ribben op twee verschillende stukken kunt verbinden. Nu ben ik op zoek naar hoe ik 2 ribben op dezelfde schets kan koppelen.

Ik heb 2 ribben, C1 en C2. Ik zou graag willen dat deze twee kanten identiek zijn, maar ik weet de waarde niet, ik zou graag willen dat de software zelf op zoek gaat naar de oplossing om deze 2 kanten in evenwicht te brengen.

Hij is in staat om de oplossing te vinden, want als ik 2 constructielijnen teken, en ik geef een gelijkheidsschetsrelatie tussen deze twee lijnen, dan past hij ze automatisch aan zodat ze even lang zijn .
Maar het is niet praktisch. Is het mogelijk om hetzelfde te doen met offertes? Zoals wat:

Ik zeg dat C1 een beloodste kust is, en ik zeg dat C2 gelijk is aan C1.

En de software zorgt voor zichzelf om de oplossing te vinden.

Ik heb een Word-bestand bijgevoegd om in foto's uit te leggen wat ik wil doen.

doc1.docx

Hallo

Je dimensioneert je twee constructielijnen en dan dubbelklik je op een van de twee zijden dan verwijder je de nummers en je doet = dan klik je op de andere kant en daar worden ze gekoppeld. Nou, als ik het goed begrepen heb wat je wilt.

5 likes

U kunt ook met de rechtermuisknop op de kust en "linkwaarden" klikken, u geeft het een naam, hetzelfde als op de 2e kust, "linkwaarden", en u gaat op zoek naar de naam die u eerder hebt gegeven.

Het voordeel t.o.v. de oplossing van @ac cobra 427 is dat je aan de 2 zijden de andere kunt aanklikken en wijzigen in tegenstelling tot de = of je kunt de afmeting alleen wijzigen zonder de = en de 2e volgt.

Aan de andere kant is de oplossing = sneller.

4 likes

Voor een eenvoudige stropdas geef ik er de voorkeur aan om de = te zetten, wat visueler is als iemand anders het model achter zich moet nemen.

2 likes

Goedenavond.
Bedankt voor je antwoorden, maar geen enkele oplossing werkt.
Als ik de eerste rib maak, is het OK.
Maar als ik dan de tweede heuvel maak, wordt deze automatisch op een bestuurde heuvel geplaatst. En ik kan niets veranderen aan deze kust.

Als ik waarden probeer te koppelen, is het hetzelfde.

Het lukte me om weg te komen door de afmetingen niet te gebruiken, waardoor er constructielijnen in de schets werden gemaakt in plaats van de afmetingen. Dan voeg ik de gelijke relatie toe aan de twee constructielijnen. En ze passen zich automatisch aan de juiste waarde aan.

Ik probeer te zoeken, maar het lijkt onmogelijk uit de cotaties.

Hallo
De voorgestelde oplossingen staan in verhouding tot uw toelichting.
Ik denk dat je "Driving Dimension" (als gevolg van een constructie) en "Driving Dimension" (waarde die je kunt wijzigen) door elkaar haalt.
In SOLIDWORKS kun je een gedreven dimensie niet zelf veranderen.
In jouw voorbeeld, als je wilt dat je 4 cirkels zich altijd op de 4 hoeken van een vierkant bevinden, moet je inderdaad een gelijkheidsrelatie op de 2 constructielijnen (plus een toevalsrelatie tussen de middelpunten) en op de 4 cirkels zetten, dan dimensioneer je een van de middelpunten tussen 2 gaten.
Als u vervolgens wilt dat dimensies tussen de andere cirkels verschijnen, hoeft u ze alleen maar te dimensioneren (in dit geval worden de dimensies noodzakelijkerwijs gecontroleerd (niet wijzigbaar).
U hoeft alleen deze beoordeling aan te passen en alle andere worden bijgewerkt. Dit voorkomt dat u gelijkspel of gelijkspel op uw kansen zet.
Tenminste, dat is wat ik begreep over je probleem.
Zo niet, geef dan meer uitleg.
Vriendelijke groeten

cotes.png
3 likes

Kunt u uw bestand delen zodat we kunnen zien waarom de tweede heuvel wordt bestuurd. Misschien moet je de schets vrijmaken door een andere kant te verwijderen.