Hoe koppel je de eigenschappen van een onderdeel/samenstelling op solidworks 2021 in een stuklijst?

Hallo 

Ik wil aangeven dat deze vraag niets te maken heeft met het aantal onderdelen in de stuklijsten MAAR met het feit dat ik in de stuklijst standaard de naam van de onderdelen (onderdeelnummer) krijg, maar wat ik wil is de referenties weergeven (die ik eerder heb ingevuld in elke onderdeeleigenschappen) in plaats van de genoemde onderdeelnaam. Is de koppeling met de deelrekening al mogelijk? En zo ja, hoe?

Ik dank u voor uw aandacht.

Hallo

In een nomenclatuur moet u dubbelklikken op de naam van de kolom (A,B,C...) om een klein drop-downmenu te openen waar u de eigenschappen kunt kiezen die u in de kolom wilt weergeven.

3 likes

Ik heb het gevonden! in de nomenclatuur, selecteer het eerste vak van de KOLOM (zie een kleine pijl verschijnen in plaats van de cursor) dubbelklik en normaal gesproken wordt er een klein venster geopend met: de naam van de kolom om de betreffende ref te geven en voer vervolgens het type ref in. (Op SolidWorks 2021 zijn de opties: kolomtype en eigenschapstype)

1 like