Hoe houd ik de dwarsdoorsnede actief bij het wijzigen van de configuratie?

Hallo

We zijn net overgestapt op SW2021 en merken dat de weergavemodus voor dwarsdoorsnede (in een assemblage) overslaat wanneer we modelconfiguraties wijzigen, wat niet het geval was met de 2019-versie die we eerder gebruikten. 

Is er een instelling die gewijzigd moet worden?

Anders dacht ik dat  het een probleem met het stuurprogramma van de grafische kaart was, omdat we ook enkele kleine schermbugs hebben, vooral op de MEP en het arceringsdisplay. De IT-beheerder is op vakantie, ik kan de driver-update niet  testen:(

Bedankt voor je hulp en een goed einde van het jaar!!

1 like

Goedenavond

Neem een twijfel weg, je hebt het over snijden in de MEP of de weergave van het 3D-model op het scherm. Als dat het is, zou een eenvoudige verversing voldoende moeten zijn (pictogram zoals tweekleurig vuur)

Ik zie niet in waarom er een verband zou zijn tussen een wijziging van de configuratie en de grafische kaart.

Ik hoop dat je de SP5 van de 2021 hebt geïnstalleerd!

Voor de andere display bugs: kunt u ons vertellen welk type grafische kaart (de referentie) en welke versie van Windows.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo Zozo_mp en beste wensen

Ik heb het over de dwarsdoorsnede van het 3D-model op het scherm. Koelen is niet genoeg, ik heb het natuurlijk eerst geprobeerd:)

We hebben SW2021 SP5.1 met succes geïnstalleerd

We bevinden ons op DELL PRECISION 5820-werkstations met Windows 10 pro versie 21H1

met Nvidia QUADRO P1000 grafische kaart driver versie 23.21.13.8816

Vriendelijke groeten

Hallo @libellule944 

Visiativ heeft zojuist de 2021 voor mij geïnstalleerd en ik heb zojuist jouw stuk gemaakt.

Ik heb geen probleem. Kijk of je hetzelfde probleem hebt met het stuk dat ik voor je heb gemaakt  ;-)

Je hebt er een waar de dwarsdoorsnede is en de andere waar het ongesneden stuk zich bevindt.

In mijn voorbeeld is er geen configuratie. Stuur me een stuk zodat ik kan kijken of ik iets kan doen

Vriendelijke groeten

libellule944_bis.sldprt
libel944.sldprt
1 like

Ik zie niet echt het verschil tussen jullie 2 stukken, maar ik denk dat we elkaar niet goed begrepen.

In feite heb ik een assemblage van een cilinder met 2 configuraties: ingetrokken stang en uitlaatstang.

Ik activeer de weergave in het voorste vlakgedeelte, bijvoorbeeld in de stang ingetrokken configuratie, en vervolgens activeer ik de staafuitgangsconfiguratie.

Het is bij het wijzigen van de configuratie dat ik de dwarsdoorsnede verlies. Ik moet het elke keer opnieuw activeren. Helaas kan ik mijn bestand niet delen, ik zal proberen een kleine montage te maken, bijvoorbeeld als ik 5 minuten heb.

Bedankt voor je hulp in ieder geval 

Goedenavond

Inderdaad, maar het lijkt mij niet dat je aangaf dat het een krik-achtige montage was.

Gewoon uit nieuwsgierigheid waarom gebruik je een configuratie om de twee posities van de cilinder te beheren. Waarom deze oplossing in plaats van deze te beheren met beperkingen, één voor binnenkomst en één voor uitgang.

Een van onze collega's die de configuraties beheerst, zou u moeten komen helpen.

Succes met de rest

Vriendelijke groeten

Hallo, We gebruiken inderdaad de configuraties omdat, afhankelijk van de complexiteit van onze cilinders, er soms meerdere staafbewegingen (verschillende posities) kunnen zijn en dus verschillende beperkingen om te wijzigen op onderdelen die onafhankelijk van elkaar zijn. En dan is het historisch, we hebben meer dan 20 jaar gebruik van solidworks in mijn bedrijf:)

Ik voeg een screenshot toe van een voorbeeld en de bijbehorende assembly

En nogmaals bedankt zozo_mp voor je tijd

tige_rentree.jpg
tige_sortie.jpg
verin.sldasm

Hallo @libellule944,

Op een cilinder die vergelijkbaar is met de uwe gebouwd onder de 2020-versie, met beide zuiger in/uit-configuraties, blijft de dwarsdoorsnede goed behouden bij het overschakelen van de ene configuratie naar de andere. Bij de versie 2021 gaat bij het openen van dezelfde assemblage de dwarsdoorsnede verloren bij het wijzigen van de configuratie.

Ik vermoedde al een tijdje een probleem met de weergavestatus in verband met de configuratie, maar het probleem blijft bestaan als u slechts één weergavestatus behoudt.

Laatste punt: door het vakje "Alleen grafische sectie" aan te vinken in de property manager van de sectieweergave, blijft de sectie behouden wanneer de configuratie wordt gewijzigd. Aan de andere kant is de kwaliteit van het scherm verslechterd en is de selectie van gesneden platte vlakken niet langer mogelijk.

Tot slot lijkt het erg op een anomalie in de versie van 2021.

Vriendelijke groeten...

4 likes

Dank je wel m.blt

Inderdaad, dezelfde observatie met in "alleen grafische sectie"

Ik zal het probleem direct melden aan de ondersteuning om te zien. Ik zal je vertellen wat het is

2 likes

Hallo

Reactie van de uitgever naar aanleiding van het openen van een ticket op mycadservices support: "het is een bug in de 2021-versie, het probleem is bekend" we moeten op de hoogte worden gebracht als het is opgelost. Dus ik denk dat ik moet wachten tot de SW2022 SP5.x hoopt op een evolutie (we veranderen pas van versie als alle SP's uit zijn)

1 like

Hallo

Ik heb precies hetzelfde probleem bij het overstappen van de 2019 naar de 2021.
Weet je of er sindsdien een oplossing of oplossing is geweest, wetende dat ik persoonlijk gedwongen zou zijn om op de 2021 te blijven omdat het de versie is die onze klant gebruikt.
Ik ben op SP 5.1, dus ik ben bang dat er nooit een fixes a priori ...
Maar je weet maar nooit? Een omweg misschien?

Ik denk dat het antwoord helaas in het bericht hierboven staat:

Dus a priori geen andere oplossing dan de hogere versie

Ter info, we hebben geüpgraded naar SW2023 SP5.0 en het probleem is opgelost

Het kostte Solidworks dus maar twee jaar om 4 jaar terug te gaan??!! Er is vooruitgang!! :upside_down_face:

3 likes