Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een manier om in de tekening van een assemblage de som te laten zien van alle eigenschappen van de onderdelen die in dezelfde assemblage aanwezig zijn.
Om preciezer te zijn: in elk van mijn onderdelen heb ik de eigenschap "LongDeveloppe", in mijn assembly is de enige manier die ik heb gevonden om deze som te maken, de momenclatuurarray te genereren en de SOM van de kolom "LongDeveloppe" te maken en vervolgens handmatig de waarde in te voegen die ik heb gevonden in de assembly-eigenschappen.
Mijn probleem is dat bij het veranderen van de lengte van de stukken, de waarde in het eigendom verkeerd wordt.
Dus ik ben op zoek naar een oplossing om dit automatisch te doen
Dank u allen .
Hallo
Kunt u geen beperkte vlakken aan weerszijden van uw ontwikkelde lengte gebruiken in uw assemblage? Als dat zo is, hoeft u alleen maar een beoordeling tussen deze 2 plannen te plaatsen.
Hallo a.leblanc,
Dit is niet mogelijk omdat het product dat ik gebruik in alle drie de XYZ-assen beweegt.
Dank u voor dit voorstel
Ja, tenzij de te meten elementen zich in meerdere assen bevinden , of in een as, of met krommingen...
Dat verklaart dus het probleem van guillaume.gaillard
En op het eerste gezicht zie ik geen eenvoudige oplossing/functie om dit te doen.
Er is de beroemde truc die is om door "measure" -configuraties op de PRT's te gaan,
met een afgebakend gedeelte dat voor iedereen gemeenschappelijk is,
hetzelfde te doen in het ASM,
En vervolgens om de totale massa te meten en de lengte ervan te berekenen aan de hand van de gedefinieerde sectie.
De krommingsstralen kunnen het resultaat enigszins vertekenen, maar dit is nog steeds acceptabel.
Als ik wil, zou ik dit soort tekst $PRPSHEET zetten: TOTAL"LongDeveloped".
Ik denk dat de enige manier is om een macro te maken?
Wat als je in elk deel een nepschets zou maken met een lijn die de ontwikkelde lengte in beslag neemt, en in je assemblage een eigenschap zou gebruiken om de som van deze lijnlengtes te maken?
"Een eigenschap gebruikt om deze regellengtes op te tellen?"
Wat bedoel je?
Een eigenschap van de stijl ="1@esq1"+"1@esq2"?
Bij elke nieuwe assemblage moet deze link opnieuw worden gemaakt?
Daarom heb ik de methode voorgesteld door een "gedefinieerde sectie / totale massa" te doorlopen.
Wat er ook in het ASM staat, het berekent het globaal.
Daarna hoeft u alleen nog maar een eigenschap in het ASM te creëren.
Nee, het is mogelijk om de lijnen direct in de assemblage te dimensioneren , en de som van deze dimensies aan een eigenschap te binden.
Waarom wil je waarden gebruiken in de munten? Zou het niet gemakkelijker zijn om ervoor te zorgen dat je ze vanaf de montagefase hebt?
Ik ben het helemaal met je eens om de gegevens in de vergadering te hebben, maar ik begrijp je oplossing niet.
De methode die ik voorstel is vrij van elke beperking van PRT's, ongeacht het aantal PRT's, omdat het de lengte berekent ten opzichte van 3D-gemometrie (alleen krommingen kunnen een meetfout genereren die acceptabel blijft, afhankelijk van de gewenste uiteindelijke nauwkeurigheid).
je hoeft alleen maar "meting" configuraties aan te maken/beheren in de PRT's
maak de configuratie "meting" in de ASM
maak een vergelijking in de ASM om de lengte te berekenen.
Maak de eigenschap die de waarde van deze vergelijking leest.
nadeel, we doorlopen de "vergelijking" module van SW die niet "top top" is in betrouwbaarheid tijdens reconstructies (vereist soms ctrl+B of ctrl+Q)
1 like
Olivier42, heb je geen foto's om je voorstel te illustreren? of een dossier bij het ASM?
Aan de linkerkant, de klassieke ASM,
In het midden de configuratie "Meting"
Rechts de herberekening met de hand (dus kleine meetfout, maar acceptabel)
elk bestand heeft een "Meting" -configuratie met de functie van de meetscan
De meetpositie kan ook anders worden gekozen dan de constructie.
(in mijn voorbeeldvoorbeeld: Staaf 1 = midden, Staaf 2 = midden, Staaf 3 = buitenkant)
Door als sectie "Meting" een ronde Ø1,12837917 mm in te voeren
Volume = lengte
Nadeel van deze methode: vereist dat u weet hoe u uw configuraties moet beheren
Voordeel: Meting in alle assen, zelfs elke as of kromming.
capture.png
1 like
Naast mijn oorspronkelijke idee heb ik het een beetje vereenvoudigd.
We gebruiken de vergelijkingen in ASM niet meer (dus het is een probleem minder).
Bedankt, het idee is goed.