Hoe zet ik de waarden van een deelfamilie in variabelen/parameters?

Hoi allemaal

Ik ben nieuw op het forum en ik hoop dat het nog steeds zo actief is als altijd.

Ik ben een nieuwe gebruiker van SolidWorks, maar voordat ik op Catia zat, verandert er voor mij weinig.

Met SW 2015 heb ik een volledig geconfigureerd onderdeel gemaakt , evenals een familie van onderdelen die aan mijn product zijn gekoppeld.

Zoals aangegeven in mijn vraag, wil ik graag het verband leggen tussen de waarden van de artikelfamilie en de parameters in mijn bestand.

Omdat ik zou willen, als de gebruiker eenmaal zijn configuratie heeft gekozen dankzij de familie, gaan de waarden van deze configuratie in mijn instellingen zodat hij ze daarna nog kan wijzigen.

Dank u voor uw antwoord,

Hallo

U klikt met de rechtermuisknop op het vak in de linkerbovenhoek, kruist  a en 1 het vak met de groene driehoek, vervolgens celformaat, vervolgens tabbladbeveiliging en schakelt vergrendeld uit. Als u nu de afmetingen in de 3D wijzigt, wordt de onderdeelfamilie bijgewerkt. Aan de andere kant, wanneer de gecontroleerde artikelfamilie wordt gemaakt, " sta toe dat het onderdeel wordt bijgewerkt........  »

Moge de kracht met je zijn.

Hallo OBI WAN,

Dank u voor uw antwoord!

Maar ik vind het moeilijk om mezelf uit te drukken, omdat ik in werkelijkheid het tegenovergestelde zou willen doen: als ik eenmaal een configuratie in mijn kamerfamilie heb geselecteerd, wil ik dat de waarden van die configuratie worden opgeslagen in de bestaande instellingen.

En niet via de instellingen, maar een configuratie wijzigen.

Als ik het goed begrijp, wilt u dat uw 3D-onderdeel een nieuwe configuratieregel in uw Excel maakt? Op dit punt hoeft u alleen maar uw configuratie te selecteren om toe te voegen aan uw kamerfamilie nadat u dit hebt gedaan

Klik met de rechtermuisknop op uw familie -> bewerken in een nieuw venster, normaal gesproken heeft u een pop-up met twee vakken waar u configuraties of instellingen kunt selecteren om toe te voegen.

Op pc is dit het venster dat wordt geopend bij de eerste opening van uw gezinskamer.

fenetre_famille.png

Hallo

Als ik het goed begrijp, wilt u een onderdeel maken dat automatisch aan de onderdeelfamilie wordt toegevoegd. Daarvoor is er Configuration Publisher die het heel goed doet.

https://www.youtube.com/watch?v=Ki0oDosbFT0

Ik zet een onderdeel in demo's, het moet in een assemblage worden geplaatst.

PS Ik ben in SW2016.

Moge de kracht met je zijn.

xxxx_-_bride_bavette_ok.sldprt

Hallo

Even terzijde, in de artikelfamilie (Excel) wordt elke rij die onder de rij met waarde (resultaten) is ontwikkeld , een nieuwe configuratie.

Fijn weekend

1 like

Hoi allemaal

Dank u voor al uw antwoorden.

Ik begrijp misschien niet wat je bedoelt, maar ik denk dat dat mijn vraag niet beantwoordt. 

In feite heb ik een onderdeel dat volledig configureerbaar is, laten we zeggen een buis. Bovendien sta ik de gebruiker dankzij een familie van onderdelen toe om de afmetingen te wijzigen (bijv. de diameter en de lengte). Maar als hij eenmaal de configuratie heeft gekozen die hij wil, wil ik hem toch de mogelijkheid geven om de afmetingen naar wens te wijzigen met de instellingen.
Het probleem is dat met de onderdelenfamilie mijn parameters nutteloos worden, want zodra de dimensies zijn gekozen, zijn de dimensies niet langer configureerbaar (noch aanpasbaar, maar dit probleem is opgelost door Obi Wan).
Ik had dus graag willen weten of het mogelijk was om de waarden van de gekozen configuratie in mijn instellingen te zetten, zodat het mogelijk zou zijn om de waarden achteraf te wijzigen zonder opnieuw een configuratie te doorlopen.

Ik hoop dat ik duidelijker ben :)

Fijne dag

Voor een excel in een bestand zijn er verschillende instellingsopties:

inclusief de mogelijkheid om wijzigingen te verbieden (blokkering van afmetingen, functies of eigenschappen)

(over het algemeen wordt dit 99% gebruikt voor bibliotheekstukken)

In uw geval moet u liever wijzigingen toestaan,

De dimensies in de excel worden alleen bijgewerkt als u de excel na het bewerken opnieuw opent.

Dat is waarom, als u de waarden in eigenschappen wilt ophalen (bij de configuratie),

U moet een eigenschap aanmaken (bij de configuratie) met een "gecodeerde" link op de gewenste afmetingen.

(schakel de configuratie in,

klik met de rechtermuisknop op de annotatiemap "Toon alle afmetingen",

vervolgens eigenschappen bestand naar de configuratie,

maak de eigenschap door de tekst te typen,

om vervolgens de code van een dimensie te integreren, klikt u op de afmetingen in de 3D)

Een gecodeerde eigenschap ziet er als volgt uit:

$PROPRIETE@Beschrijving

= Aansluiting Ø cote@@config@esquisse@nomfichier" mm

en opgelost geeft het

= Ø18 mm aansluiting

Waarschuwing: nadeel van deze methode, zodra een dimensie van een configuratie is gewijzigd, en het bijna onmogelijk is om deze terug te laten gaan naar de oorspronkelijke manier,

omdat het openen van de Excel wordt bijgewerkt met de huidige waarde.

(aan de andere kant kunt u in de Excel hieronder, met lege regels, een kopie van de configuraties plaatsen die u opnieuw kunt kopiëren en plakken in de regel van de actieve configuratie)

1 like

Anders is er ook de methode van "het maken van een bibliotheekfunctie" (als je weet hoe je dit soort dingen moet maken)

(dankzij een onderdelenfamilie van Excel, altijd)

En om al dan niet de wijziging van bepaalde gekozen kansen toe te staan...

Dan moet je een nieuwe kamer aanmaken,

Sleep de "bibliotheekfunctie",

Plaats de nodige referenties (overzicht, punt,...)

kies de configuratie,

klik dan op het vak "afmeting wijzigen" (ik weet het niet meer) en dat is alles...

1 like