Ik heb een cartridge gemaakt die automatisch vult, inclusief de massa van het onderdeel/assemblage. Dit vul ik allemaal in via de custom properties. Het kleine probleem is dat ik moet werken aan onderdelen die een paar gram of een paar ton wegen. Dus ik zou dit allemaal graag van de eigendommen willen kunnen rijden, maar ik ben een beetje verdwaald.
Dit is wat ik dacht:
Het idee zou zijn dat mijn kilogram- of gramoptie de eenheid van massa zou aandrijven die ik in de cartridge zou kunnen integreren. Maar het gaat mijn vaardigheden ver te boven.
Als iemand een idee heeft, ben ik er helemaal voor.
Zoals mijn collega's al hebben gezegd; Het is niet mogelijk, maar in 2 klikken kun je het doen. Rechtsonder in het scherm heb je er toegang toe. Zie bijgevoegde link.
Nee, het is niet mogelijk, maar het is mogelijk om een Excel-conversietabel te integreren en tussen de regels te jongleren om de gewenste eenheid weer te geven. Aan de andere kant zal het elke keer moeten worden voltooid en bijgewerkt.
Ik weet dat het ding te doen is door een macro te doorlopen (wat we vroeger in mijn oude bedrijf deden), maar het is onmogelijk om het opnieuw te doen. Slechter weer!
Per macro lijkt het me niet erg ingewikkeld. Het enige wat je hoeft te doen is de waarde van de annotatie met de massa te krijgen, deze te converteren en te vervangen door een zichtbare noot (spelend met de lagen om de annotatie met de afbeelding naar sw-massa te verbergen/tonen).
Ik keek naar de macro's en ik maakte degene die ik nodig had (ik sloot me bij hem aan, als iemand het ooit nodig zou hebben).
Het laatste wat ik niet kan doen is de automatische massa-eenheid in de tekening hebben. Vandaag is de tekst "Massa: $PRPSHEET:"Massa" Kg". Ik wil de Kg vervangen door een code die hem direct brengt.
Als iemand de code weet om in te voeren, ben ik geïnteresseerd
Ik ken VB niet, maar: - je hebt waarschijnlijk een variabele die "weet" dat je in kg of g bent; - Ik denk dat de tekst "Massa: $PRPSHEET:"Massa" Kg" kan worden opgeslagen in een variabele, die wordt aangeroepen door de notitiefunctie. Het (de tekst) kan daarom worden geconstrueerd door aaneenschakeling met casemanagement (als dan anders voldoende is).
Dit is precies de variabele waar ik naar op zoek ben. De variabele £PRPSHEET:"Mass" roept de massa aan, maar niet de eenheid, dus ik denk dat er een moet zijn zoals £PRPSHEET:"UnitsMasse", maar niet gevonden.