Hoe een eenheid van massa in te stellen op automatisch

Hoi allemaal

Laat me mijn vraag toelichten:

Ik heb een cartridge gemaakt die automatisch vult, inclusief de massa van het onderdeel/assemblage. Dit vul ik allemaal in via de custom properties. Het kleine probleem is dat ik moet werken aan onderdelen die een paar gram of een paar ton wegen. Dus ik zou dit allemaal graag van de eigendommen willen kunnen rijden, maar ik ben een beetje verdwaald.

Dit is wat ik dacht:

Het idee zou zijn dat mijn kilogram- of gramoptie de eenheid van massa zou aandrijven die ik in de cartridge zou kunnen integreren. Maar het gaat mijn vaardigheden ver te boven.

Als iemand een idee heeft, ben ik er helemaal voor.

Bedankt!

Een manier om het probleem te omzeilen: om 2 sets sjablonen te hebben (prt, asm, drw).

Aan welke versie werk je?

1 like

Het is een oplossing ja, maar ik hoopte op een enkel spel te blijven om het zo eenvoudig mogelijk te maken.

Ik ben op de 2016 (helaas..)

Kunnen we niet in KG werken en dan tegen Sw zeggen dat hij de massa x1000 moet maken als we op gram klikken?

Hallo, helaas is dit niet mogelijk, u kunt alleen een vooraf gedefinieerde eenheid kiezen, in uw kg of g.

1 like

Hallo

Zoals mijn collega's al hebben gezegd; Het is niet mogelijk, maar in 2 klikken kun je het doen. Rechtsonder in het scherm heb je er toegang toe. Zie bijgevoegde link.

http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/arrondir-la-masse-dans-le-cartouche

1 like

Hallo 

Net als mijn collega's is er geen oplossing zonder te sleutelen, kijk naar het bijgevoegde document.

Moge de kracht met je zijn

masse_g__kg.docx
2 likes

Hallo

Nee, het is niet mogelijk, maar het is mogelijk om een Excel-conversietabel te integreren en tussen de regels te jongleren om de gewenste eenheid weer te geven. Aan de andere kant zal het elke keer moeten worden voltooid en bijgewerkt. 

1 like

In feite is het vrijwel hetzelfde als OBI WAN, maar je kunt formules maken en een vervolgkeuzelijst maken om sneller te kiezen.

Oké, heel erg bedankt in ieder geval!

Ik weet dat het ding te doen is door een macro te doorlopen (wat we vroeger in mijn oude bedrijf deden), maar het is onmogelijk om het opnieuw te doen. Slechter weer!

Hallo

U heeft geen contact meer in uw oude bedrijf??? Als je die nog hebt; Hij zou je de macro kunnen sturen...

Hallo

Per macro lijkt het me niet erg ingewikkeld. Het enige wat je hoeft te doen is de waarde van de annotatie met de massa te krijgen, deze te converteren en te vervangen door een zichtbare noot (spelend met de lagen om de annotatie met de afbeelding naar sw-massa te verbergen/tonen).

2 likes

Ik wil je geloven over hoe gemakkelijk het is om het te doen. Wanneer je de competentie hebt :D

Ik heb nog nooit macro gedaan, ik weet niet eens hoe ik ze moet doen.

1 like

Hallo

Ik keek naar de macro's en ik maakte degene die ik nodig had (ik sloot me bij hem aan, als iemand het ooit nodig zou hebben).

Het laatste wat ik niet kan doen is de automatische massa-eenheid in de tekening hebben. Vandaag is de tekst "Massa: $PRPSHEET:"Massa" Kg". Ik wil de Kg vervangen door een code die hem direct brengt.

Als iemand de code weet om in te voeren, ben ik geïnteresseerd

masse.swp
1 like

2 eenvoudige oplossingen zonder macro:

1. Zet de eenheden in kg met 3 cijfers achter de komma

2. Anders in 3D, maak in vergelijkingen een variable_globale (Massa2) = Massa*1000

Maak vervolgens in de eigenschappen Masse2 aan en wijs naar de nieuwe variable_globale

(Ter herinnering, dit soort berekende eigenschappen worden altijd in de configuratie gezet, niet in het algemene (aangepaste) tabblad)

En maak in het overzicht 2 lagen "MasseKG" en "MasseGR", die elk naar het bijbehorende PRP-blad wijzen, en de eenheid tekstueel toevoegen.

Laat er slechts één zichtbaar.

En als je moet wisselen, gebruik dan lagen.

1 like

Ik ken VB niet, maar:
- je hebt waarschijnlijk een variabele die "weet" dat je in kg of g bent;
- Ik denk dat de tekst "Massa: $PRPSHEET:"Massa" Kg" kan worden opgeslagen in een variabele, die wordt aangeroepen door de notitiefunctie. Het (de tekst) kan daarom worden geconstrueerd door aaneenschakeling met casemanagement (als dan anders voldoende is).

Dit is precies de variabele waar ik naar op zoek ben.
De variabele £PRPSHEET:"Mass" roept de massa aan, maar niet de eenheid, dus ik denk dat er een moet zijn zoals £PRPSHEET:"UnitsMasse", maar niet gevonden.

Nee, ik denk niet dat er verborgen variabelen zijn....

Als je kijkt naar de goede helppagina's, of in het menu van de software, vind je alle "mogelijke variabelen"

Het zou me verbazen als ik er nog meer zou vinden...

Daarom stel ik voor om met 2 prp te werken en op lagen te spelen.

Of om door te gaan voor 000.000.

Waarom, omdat je hiermee bij de basisfuncties van de software kunt blijven, is het automatisch, herhaalbaar, relatief betrouwbaar...

Zonder dat je op zoek hoeft te gaan naar macro's.