Hallo
Ik heb een klein probleempje, maar erg vervelend. Ik ben op zoek naar een zo licht mogelijke modelleermethode voor dit type veer.
Ik heb een oplossing weten te vinden, maar als ik de diameter verhoog, neemt het aantal herhalingen van de functie toe en is de reconstructietijd van deze veer (naast de onderdelen ernaast) erg belangrijk.
Ik gebruik functieherhalingen om slechts één volumeveld te hebben.

ressort.zip
1 like
Ik vergat te vermelden dat ik bij de vraag een bestand had gevoegd met het onderdeel en de stap.
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden, een fijne dag verder.
Principe van boekenkaststukken met zware details of herhaling:
om een sectie te maken in ware representatie,
Doe de rest vereenvoudigd (in uw geval een cilinder)
let op de totale massa (beheer de dichtheid of door de massa te beheren (ik geef de voorkeur aan de dichtheid))
Voeg indien nodig een "zeer gedetailleerde" configuratie toe
Opmerking voor deze configuratie : weten hoe "positief" in te bouwen om de beperkingen niet te doorbreken, is een pluspunt.
capture2.png
4 likes
Dank u olivier42 voor uw antwoord.
Inderdaad, het modelleren van alleen een echt onderdeel vereenvoudigt het onderdeel, maar het idee is om (in het beste geval) realistische 3D te maken om ze als voorstellen aan klanten in te dienen . We sturen stappen, maar bij elk voorstel is de Ø anders, en de reconstructie is echt te lang.
Zoals je zegt, het is te zwaar,
De klant moet dus in staat zijn om deze kleine vereenvoudiging te begrijpen,
In het slechtste geval is het voldoende om dit mondeling aan te geven, of door een aantekening op het plan:
"Gedeeltelijke vertegenwoordiging"
Je kunt ook 2 of 3 "echte" secties maken en de rest vereenvoudigd.
1 like
Je hebt gelijk, het is te zwaar, ik zou slechts 1/4 van de veer houden voor de weergave en de rest in cilinder.
Bedankt voor je hulp, nog een fijne dag