Hoe modelleer je deze gedraaide draad?

Ik heb een probleem met deze gedraaide draad, ik kan de draaiing niet modelleren op de bijgevoegde afbeelding. Kan iemand mij verlichten?

fil_torsade.jpg

Hallo

Probeer een lus te maken (een U met een zwaai) en je draait deze met het buiggereedschap, draaioptie, op zichzelf. Ik heb het snel gedaan, het lijkt te werken.

2 likes
Hallo, dit zou mogelijk moeten zijn door een sweep uit te voeren met een curve als geleider en het gedeelte van uw draad als profiel.
2 likes

Dat is waar, maar de geleidingscurve zal in een 3D-schets zijn... niet makkelijk ben ik bang. Maar mogelijk!

1 like

Maak een "U" -vorm met het garen en gebruik vervolgens de "twist/bending"-functie.

@tferrant

Ik zou graag willen zien of het mogelijk is hoe je het doet via de twist tool

Een screenshot zou leuk zijn geweest naar mijn smaak

@+ ;-))

Eerste foto

u.jpg

2de

u2.jpg

Ja inderdaad

Maar we zijn ver verwijderd van het oorspronkelijke basisdeel

Ik heb het zelf ook geprobeerd en ik denk niet dat het geschikt is voor het onderhavige geval

maar ondanks mijn X pogingen vond ik niets  erg overtuigend

zelfs door het verschuiven van de aanpassingsplannen

@+ ;-))

het is niet perfect, daar ben ik het mee eens... Er zijn enkele verbeteringen aan te brengen...

Deel 6.SLDPRT

toekomstige versie voor mij, dus ik zie niets;-(

@+

Voor de kanonskogels die geen SW2014 hebben....;)

6. stap stuk
Dus voor de meest realistische weergave zal het nodig zijn, zoals ik aangaf, om een 3D-schets van een ellips te maken, een profiel van het gedeelte van de draad te maken, een veeg te maken die de ellipscurve volgt, vervolgens een symmetrie van dit lichaam te maken om het andere deel te hebben, en ten slotte het bovenste deel te sluiten met een omwenteling van 180°. Tutorials voor SolidWorks-ellipsen zijn gemakkelijk te vinden op Google.