Hoe modelleer je zo'n plan?

Hallo allemaal,

hier ben ik met een plan om in 3D te modelleren, ik zie niet hoe ik dit moet formatteren met het oog op het onderste deel.

Iemand zal een oplossing hebben om dit via Solidworks te genereren.

Groeten Laurent W.

2 likes

Hallo
Vermoedelijk is het een gestempeld onderdeel!
Ik denk dat er zeker competente mensen op dit forum zijn die je kunnen "ontwarren"
op dit probleem.

1 like

Goedenavond @laurent. W

Geen specifieke moeilijkheid, behalve dat we niet de klassieke weergaven hebben voor de weergave met waarschijnlijk detailweergaven die niet dezelfde schaal hebben

Het is een heel kleine kamer! dus gestempeld zoals aangegeven @contact_168 :wink:

Kunt u het hoofdaanzicht en ook de zijaanzichten vergroten. (zo groot mogelijk.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

hier is een eerste benadering van het onderdeel in 3D
Ik zit in versie 2022

Vriendelijke groeten
STANZSCHA 2023-12-02_12h54_01.rar (16.0 MB)

Let op: ik heb niet per se alle afmetingen op de kaart genomen, maar over het algemeen gaat het daar om

2 likes

Hallo @laurent. W ,

Hieronder vindt u mijn voorstel voor een 3D-model van uw kamer, te downloaden in SW 2023-versie.

Standzschablone.SLDPRT (1007.4 KB)

Aan de rechterkant van het 3D-model wordt een oppervlak geëxtraheerd door de buitenste vorm van het volumetrische deel te verschuiven en het rood af te vlakken. We kunnen duidelijk het algemene uiterlijk van het ponssjabloon (Standzschablone) zien dat in uw 2D-plan wordt voorgesteld.

Vriendelijke groeten.

1 like

Dank u voor uw hulp aan u beiden.

@Zozo_mp het plan is alles wat ik heb, terwijl het tegelijkertijd dateert uit 1942 :sweat_smile:
Het deel onder Stanzschablone is eigenlijk het vlakke aanzicht van de kamer en de twee aanzichten aan de rechterkant na het stempelen.

@m_blt Bedankt, dat is precies wat ik zocht, waar ik vooral een probleem mee had, was de snede na de baas van het onderste deel (gebrek aan precisie in de snede en respecteer de straal van 6 aan de basis.