Witam
Obecnie jestem studentem w Bac +2 i staram się badać kinematykę ciała za pomocą Autodesk.
Mówiąc prościej, staram się określić " optymalną " metodę poruszania ciałem o prostym kształcie. Jako przedmiot moich studiów wybrałem Moai z Wyspy Wielkanocnej, które bardzo dobrze pasowało do mojego studium. Przemieszczano je na duże odległości, nieznaną metodą (choć naukowcy przypuszczali, że niektóre z nich), po bardzo pagórkowatym terenie i prymitywnymi środkami.
Dlatego zdecydowałem się przestudiować trzy z tych metod:
- Ślizganie się po drewnianych balach ułożonych na ziemi
- Przemieszczenie dźwigni (ta metoda jest ciekawa, ale nie muszę jej modelować na oprogramowaniu)
- Poruszanie się metodą " wędrowców Moai "
To ostatni, który próbuję modelować, ale który w rzeczywistości jest bardzo skomplikowany na moim małym poziomie w AutoDesk.
Zasada : Trzy grupy mężczyzn zdołały przesunąć Moai w pozycji pionowej, podniesiono go na wysokie płaskorzeźby wyspy, następnie za pomocą trzech lin, jedna miała na celu utrzymanie go przed upadkiem ze zbocza, a dwie pozostałe miały na celu obracanie go z prawej strony na lewą i odwrotnie, Trzy grupy mężczyzn następnie wykonały " spacer Moai ".
Podsunę Ci link do filmu, abyś mógł, jeśli chcesz, lepiej zrozumieć kinematykę tego procesu.
https://www.youtube.com/watch?v=YpNuh-J5IgE
Co posiadam : Wszystkie cechy sprzętowe Moai, jego model 3D pod Autodesk (przesłany do bazy danych Autodesk). Model jest w pełni użyteczny w oprogramowaniu. Znane są również dane środowiskowe, takie jak nachylenie, współczynniki tarcia i wytrzymałość materiałów.
Czy miałbyś pomysł, jak zamodelować ten proces na oprogramowaniu, aby wyciągnąć z niego dane potrzebne do reszty mojego projektu, takie jak siła, która ma być wywierana przy każdym obrocie Moai w prawo-w lewo, konsekwencje różnych ustawień dla optymalności metody (wysokości mocowania liny, kąt utworzony między strunami obracającymi go w prawo i w lewo oraz Moai itp...) i inne ?