Ik zit op de technische school en als onderdeel van een project moet ik een bootromp ontwerpen met CATIA.
Ik weet niet welke tools ik in CATIA moet gebruiken en welke methode ik moet gebruiken om mijn zaak te bepleiten. Ik denk dat je de paren van de romp in parallelle vlakken moet tekenen, maar ik weet niet hoe ik mijn oppervlak daarna moet maken, als alle paren eenmaal zijn gemaakt. Hoe kan ik een oppervlak definiëren dat door alle paren van de boot loopt?
Zoals je al zei, moet je je paren op parallelle vlakken tekenen en dan gebruik je de GSD: Generative Shape Design-workshop om oppervlakteoppervlakken te maken, dus zonder dikte, die je naar behoefte kunt verdikken en in volume kunt veranderen. Als het alleen gaat om de vorm of de algehele weergave van de boot, kun je hem net zo goed aan de oppervlakte laten.
Sorry als het een duplicaat is van de tutorials (youtube is geblokkeerd op mijn bericht).
Ik zou zijn begonnen met het maken van een oppervlak van de schaal door het glad te maken (mogelijk in verschillende elementen die volgens de complexiteit zijn geassembleerd). Dan kunnen we dit oppervlak gebruiken om de koppels te beperken.