Hoe bewerk ik eenvoudig een oppervlaktemodel?

Regelmatig ontvangen wij 3D modellen van RWZI onderaannemers.

Als je de conversie in SW doet, krijg je 3/4 van de tijd een oppervlaktemodel en veel reconstructiefouten.

Hoe kunnen we dit probleem voorkomen? Ik weet dat we een paar instellingen in de opties kunnen wijzigen, maar ik heb het gevoel dat dat niet genoeg is?

Importdiagnose is ook een oplossing, maar omslachtig om te beheren, vooral als je het oppervlak niet goed beheerst.

Meric bij voorbaat voor uw hulp.

Afgezien van de importdiagnose die het in de meeste gevallen mogelijk maakt om de oppervlakken in volume opnieuw te onderzoeken via "Geprobeerd alles te repareren", als het niet werkt, converteer ik het bestand opnieuw naar STEP of naar IGES en het maakt het in sommige gevallen mogelijk om het probleem te verhelpen.

Daarna denk ik niet dat er een wonderoplossing is...

Een bericht met interessante oplossingen: http://www.lynkoa.com/forum/3d/transformer-surfacique-en-volumique-sw

5 likes

Als uw onderaannemer zijn stap in het oppervlak heeft gegenereerd, kunt u niets doen, het beste is om hen te vragen om in volume te exporteren, indien mogelijk.

Anders kun je oppervlakken dikker maken, of een andere methode, maar niets heel gemakkelijk.

2 likes

Zelfs afvalwaterzuiveringsinstallaties die in volume worden gegenereerd, vallen soms terug met oppervlakken als gevolg van een transformatieprobleem. Natuurlijk, als het in een puur oppervlak is gemaakt, denk ik dat het dood is, tenzij je de oppervlakken opnieuw bewerkt om te proberen te vullen of in te dikken, maar het kan heel moeilijk of zelfs onmogelijk zijn.

3 likes

Ik heb geprobeerd opnieuw op te nemen in IGS, STEP en PARASOLID.

Niets helpt, altijd hetzelfde resultaat. Ik heb mijn onderaannemer gevraagd om mij het 3D-model in PARASOLID terug te sturen. Over het algemeen heb ik minder fouten.

In IGS maakte hij een 3D-schets van een van de sets, het zou een oplossing kunnen zijn voor kleine onderdelen, maar voor grote onderdelen begin ik niet eens aan het avontuur.

Helaas gaan in de eerste plaats eenvoudig en oppervlak zelden samen, dus als het ook het resultaat is van een import, maak ik het ruw om de problemen te beperken en dan basta, het is echt te tijdrovend voor het verkregen resultaat.

Vaak zijn het de draden en raakvlakken die het probleem zijn. De eerste zijn eenvoudig te beheren: we verwijderen ze. Deze laatste genereren vaak overeenkomsten met verschillende oppervlakken die onmogelijk op te lossen zijn.

Dit is, naar mijn mening, het nadeel van SW (ik moet toegeven dat ik de andere software op dit punt niet ken): het onvermogen om step/iges correct te verwerken.
De sat- en parasolid-bestanden zijn inderdaad minder gedoe.

2 likes

Talent en ... geduld...

Uiteindelijk stuurde mijn onderaannemer me het parasolid-model en de import verliep perfect.

Ik heb al je oplossingen geprobeerd, maar niets is helaas 100% effectief. Het is waar dat het oplossen van oppervlakteproblemen tijdrovend is, zoals Stefbeno zegt.

Dank u in ieder geval voor uw antwoorden.