Hoe verander ik het hoofdlettergebruik van de waarde van een woning?

Hallo allemaal:) 

Vraag MyCADTools!

Als onderdeel van de opmaak van bestandsnamen, plannen en het toepassen van eigenschappen in overeenstemming met de indeling van onze klant, wil ik het hoofdlettergebruik van een waarde van een eigenschap batchgewijs wijzigen in kleine letters.

De eigenschap is met een hoofdletter geschreven omdat deze automatisch is gegenereerd op basis van de onderdeelnaam (het selecteren van een tekenreeks), maar de naam wordt met een hoofdletter geschreven. Dus ik heb een tekst in hoofdletters om te veranderen in kleine letters.

Ik heb gekeken in INTEGRATION en BatchProperties en ik heb niets gevonden om de hoofdletter te veranderen zoals in de ProjectExplorer waarmee je tekst op deze manier kunt transformeren, maar om de bestandsnaam te hernoemen en niet een eigenschap (ik heb tenminste niet gevonden: S).

Is het mogelijk en hoe kan ik deze wijziging in Batch doorvoeren?

Dank je wel:D

Spreuk.

batchprop.jpg
integration.jpg

Uiteraard niet mogelijk met batcheigenschappen of Integratie.

Is de wijziging op een enkele woning of op meerdere eigendommen?

Toe te passen op hoeveel bestanden de volgende? Onderdeelbestand of assemblage of MEP of alle 3?

Een oplossing (niet getest) zou zijn om via PilotAssembly  te gaan (de tabel bouwen, de eigenschappen in het Excel-bestand wijzigen en vervolgens de component bijwerken)

Anders, oplossing 2, maak een macro die uit een onderdeel bijvoorbeeld de eigenschap(pen) ophaalt, de hoofdletter wijzigt en vervolgens overschrijft.

Deze macro kan vervolgens in batch worden uitgevoerd vanuit de integratie. Maar daarvoor heb je de voorgaande info nodig.

Of ingewikkelder, een macro die het werk zou doen in een directory en zijn afhankelijkheden, maar dat is ingewikkelder.

1 like

Hallo

Het is op dit moment inderdaad niet mogelijk, maar gepland in de volgende versie die gepland staat voor juli:

Philippe

2 likes

Hallo

Sbadenis, bedankt voor dit antwoord. Ik heb het geprobeerd met PIlotAssembly (die ik nog niet had gebruikt) op een kleine assembly om mee te beginnen en ja het werkt! Het is zwaarder dan de BatchProperties (ik heb de montage verknoeid bij de eerste poging ^^') maar het is erg krachtig, tweede poging nikkel :D

Het enige wat u hoeft te doen is een aanvraag indienen voor de volledige :) 

Prossignol, bedankt, goed nieuws, ik kan niet wachten om het te zien:)

Fijne dag!

Spreuk.

2 likes