Hoe verander ik de buigvlaktafel?

Hallo

Ik wil graag een verandering aanbrengen,... mmmmm, 2 misschien, op de opklapbare tafel.

Gaat u kijken of het mogelijk is om deze tabel aan te passen, ik zie geen mogelijkheid via de Toolbox?

Mmmmmm,... Ik wacht niet op een herhaling met de rechtermuisknop om een kolom in de tekening in te voegen, maar om het sjabloon, de inhoud en de titel te wijzigen.

Dank u voor uw hulp,

Vriendelijke groeten

Zie deze links en tutorial

http://help.solidworks.com/2014/French/SolidWorks/sldworks/c_Bend_Table_Overview.htm

Buigzone Tafel

U kunt in een tabel met buigvlakken of buigverlieswaarden voor een plaatwerkonderdeel opgeven. U kunt ook K-factorwaarden opgeven in hun eigen buigzonetabellen. De buigzonetabel bevat waarden voor buigradius, buighoek en werkstukdikte.

U kunt twee soorten buiggebiedstabellen gebruiken:

• Een tekstbestand met de extensie .btl
  • Een geïntegreerde Excel-spreadsheet

Gebruik een tabel met mal-/buigvlakken van plaatstaal om dikte- en buigwaarden te verkrijgen met een enkele tabel.

Een vergelijking van de twee methoden wordt hieronder weergegeven:

Excel-spreadsheet tekstbestand
Wanneer je je onderdelen deelt met een collega, vergeet dan niet om je opklapbare zonetafel te delen.Wanneer u uw deel deelt met een collega, wordt uw opklapbare zonetafel automatisch opgenomen omdat deze is geïntegreerd.
Tabellen in tekstformaat kunnen in verschillende toepassingen worden bewerkt.Excel-spreadsheets kunnen alleen in Microsoft Excel worden bewerkt.
  • Het wordt aanbevolen om de Excel-spreadsheet te gebruiken, tenzij u buigvlaktabellen van SolidWorks 2000 of eerder heeft.
  • Als u een buigvlaktabel bewerkt die meerdere buigdiktetabellen bevat, moeten de stralen hetzelfde zijn. Als u bijvoorbeeld een nieuwe buigradius invoegt in een tabel met buiggebieden die meerdere buigdiktetabellen bevat, moet u de nieuwe waarde in alle tabellen invoegen. De hoeken kunnen echter verschillen.
    bend_table.png

U kunt een tabel met buiggebieden bewerken in een apart Excel-venster. Klik op Bewerken  > Tabel met vouwgebied > Bewerken in een nieuw venster. Nadat u de tabel hebt gewijzigd, slaat u deze op en voegt u deze vervolgens opnieuw in de ruimte in om de wijzigingen door te voeren.

en deze zeer goed uitgevoerde tutorial

Plaatwerk tafels in Solidworks

https://www.youtube.com/watch?v=d068bXXRsU8

Hallo

Kijk gewoon waar je het hebt opgeslagen en open het om alles te bewerken wat je maar wilt, het origineel op te slaan voor het geval dat...

Sterker nog, ik dacht niet dat ik in staat zou zijn om de buigverliestabel te maken, maar om de tabel aan te passen met de buigmarkeringen en stralen die in de tekeningen te vinden zijn.

Een uitleg is noodzakelijk, lijkt mij

Wat is het probleem?

De radiussen die je in de klaptafel van je tekening vindt, komen van je plaatwerkstuk

Het is dus aan u om de straal te definiëren bij het maken van uw plaatwerk

En over welke benchmarks heb je het?

We hebben de berekening van de persen met de klaptafels losgelaten; Niet precies genoeg. Wij werken met de K-factor...

Ja, mijn reflectie wordt steeds duidelijker over de mogelijkheid om het sjabloon "bendtable-standard.sldbndtbt" te wijzigen of een vervangingstabel te maken.

Dank u voor uw hulp,

Hallo

Het antwoord is zojuist gegeven door de hotline.

Het bestand moet worden versleuteld in het formaat van Solidworks, dus het is heel eenvoudig, klik met de rechtermuisknop in opslaan als wijzend naar het vak linksboven, na aanpassing.

Fijne late namiddag.

2 likes