Ik leg mijn probleem uit, onlangs gebruik ik de modelvervanging op een tekening en plotseling worden mijn zijkanten "wiebelige kant", dus als het niet veel heeft, verwijder ik ze en zet ik ze met de hand terug, maar als het veel kant begint te krijgen, vraag ik me af of er geen techniek is om de wiebelige kant terug te brengen naar de normale kant, wetende dat mijn ribben vaak niet hetzelfde zijn, behalve kleine aanpassingen
Geen wonderoplossing, behalve het bevestigen van de maatlijn aan de "verloren" objecten. In principe geldt dat wanneer u op een afmeting klikt, de bevestigingsmiddelen hiervan in het rood staan (haakpunt). Je hoeft alleen maar op de juiste entiteit te slepen.
Voor de gaten is het haalbaar zolang het een lineaire afmeting is, als het diameter/straalafmetingen zijn voor zover ik weet, geen andere keuze dan te verwijderen (hetzelfde geldt voor de afschuiningen) en opnieuw te creëren.
Het komt echter voor dat het niet goed werkt en dat hij van tijd tot tijd de afmeting niet kan ophangen (kansen op 0 soms, hij schakelt het naar horizontaal in plaats van verticaal te houden en vice versa).
Ook geen wonderoplossing om u te bieden. Uit deze situatie verwijder ik alle wiebelige afmetingen, vervolgens herinner ik (importeer) de afmetingen van de 3D met het gereedschap "Modelobject" op de werkbalk "Annotatie".
Ik zie dat velen van ons hetzelfde probleem hebben.
Voor dimensies die van verticaal naar horizontaal gaan en vice versa, dit zijn dimensies die zijn gemaakt door slechts één rand te selecteren (dus de lengte van de rand), er is niets dat ze onderscheidt van "klassieke" afmetingen.
Wanneer de afmetingen de 2 rode "handgrepen" hebben, kan ik ze niet met elkaar verbinden.
In het specifieke geval van @Snorlax zouden de stukken van elkaar moeten worden verwijderd om optimaal te kunnen werken. Als een object opnieuw wordt gemaakt, kan SW het niet opnieuw koppelen.
Een paar tips die voor mij werkten en die voorkomen dat ik alles opnieuw moet doen.
- soms kun je de handvatten van de wiebelige afmetingen niet meer vastpakken --> verwijder de dimensie en druk op Ctrl+Z om deze terug te laten komen. De kansen worden weer bewerkbaar.
- Door de odds te verwijderen en dan ctrl + z te zetten, gaan de odds soms terug naar zwart en zijn ze niet meer wiebelig! Een must om te proberen
- Om wiebelige afmetingen te repareren, wil SolidWorks de randen vaak niet meer selecteren. --> selecteer het punt van de rand in plaats van de rand om de afmeting te herstellen.
Ik draai op SW 2019 SP5, er zijn mogelijk verbeteringen aangebracht aan deze bugs sinds...
Voor de wiebelige afmetingen denk ik dat alles is gezegd, aan de andere kant moet je voor de vervanging van het model een andere methode gebruiken die veel beter werkt (het is mij een raadsel):
- Kopiëren en plakken van je plan
- Open het en selecteer het in de vensterboom van SolidWorks
- Ga naar referentie en vervang direct de sjabloon en open vervolgens
Bovendien is het mogelijk om wiebelige afmetingen aan het einde van de opening te verwijderen wanneer SW het aantal verloren items aangeeft.