Hoe controleer ik niet alles tijdens een overgang van toestandsverandering in Soliworks PDM?

Hallo

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is als je met de rechtermuisknop op "verandering van status in PDM" klikt dat alleen de geselecteerde assembly wordt gecontroleerd en niet alle onderliggende bestanden. (zie png-bestand)

Omdat heel vaak de mensen die verantwoordelijk zijn voor het veranderen van de staat, bijvoorbeeld voor een revisie, me alle onderdelen sturen in plaats van alleen de montage te hebben...

Bij voorbaat dank,

faire_une_transition.png

Hallo, ik klik met de rechtermuisknop om alles te selecteren, dan klik ik op een aangevinkt vakje dat tot gevolg heeft dat ze allemaal worden gedeactiveerd. Ik klik ergens anders om alles te deselecteren en dan kijk ik gewoon wat me interesseert.

Cdt 

Hallo

Dit gebeurt in de EPDM-beheerder, in de eigenschappen van de groepen, het instellingenvenster, het dialoogvenster door het vakje "controleer de bestanden waarnaar wordt verwezen niet in geval van statuswijziging" aan te vinken.

Dit wordt dus per groep (of per gebruiker ingesteld in de instellingen van elke gebruiker).

capture.3.png
5 likes

@D. Roger, dank je, ik wist het niet. Helaas voor mijn geval moet je in de admin... dus ik zou toch kiezen voor mijn D-systeem:)

Fijn weekend

Hallo

@ G.: Ja, je moet een admin zijn om EPDM in te stellen en gelukkig. Voor deze optie hebben we er de voorkeur aan gegeven om deze standaard niet aan te vinken en als gebruikers het allemaal willen controleren, vinden ze je inderdaad leuk, maar ik ga uit van het principe dat het beter is om te "vergeten" de status van de bestanden te wijzigen dan het risico te nemen om per ongeluk te veel te doen, Teruggaan naar de geschiedenis van een hele reeks bestanden is niet erg interessant om te doen.

Vriendelijke groeten

3 likes