Ik ben al sinds vanochtend op zoek, maar ik breek mijn tanden... Ik heb een spiraalvormige gespleten buis die ik machinaal verspan (frezen), maar ik zou graag wat rolproeven willen doen. Om dit te doen, wilde ik het modelleren in plaatwerk... au!! Het klinkt heel simpel, maar niet op SW. Iemand een idee? Ter informatie: Ø buis = Ø43/Ø53 en sleufbreedte 3 tot 10 mm.
Bedankt. Maar al geprobeerd, maar op een lang stuk (hier 360mm). SW trekt lijnen van punt naar punt. wat een 'knik' geeft van de kamer in het midden. Dus de uitgeklapte is een beetje verdacht.
Bedankt dmc.betude, maar wat ik wil krijgen is de ontvouwing van deze oplossing. Dit deel is al gedaan. Het is het plaatwerk dat ik mis. Wat ik vraag, zal me niet duidelijk zijn geweest. Hoe rol je dit onderdeel uit met de plaatwerkmodule? Of hoe je begint met een platte (diamant) om een stuk op te rollen met een schuine spleet.
Om een uitvouw te hebben heb je op zijn minst een plat oppervlak nodig, doc, als je goed naar mijn schets kijkt, is het een vierkant met enorme stralen.
Bijvoorbeeld een vierkant van 100x100 met een straal van 49,95, zodat je een vlakoppervlak van 0,1 hebt.
dus als je Ø verandert, houd daar dan rekening mee.