Hoe tutorials te krijgen voor solidworks beginnersniveau

Hallo

Ik ben op zoek naar gratis tutorials om me te trainen op solidworks (beginner)

Hallo! Een tutorial van .PL: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/astuces-debutants-solidworks-1

U vindt vele andere tutorials in de sectie http://www.lynkoa.com/tutos

5 likes

Hallo

Dank u voor uw hulp

Hier is ook een goede tutorial om mee te beginnen: 

https://www.youtube.com/watch?v=JI37HK7Ol8A

1 like

Begin met degenen die in SW zijn geïntegreerd om de basis te hebben.

5 likes

Om je te trainen, is niets vormender dan het tekenen van objecten om je heen, zoals je mobiele telefoon bijvoorbeeld, en dan dingen die een beetje complexer zijn, zoals de afstandsbediening van je tv of je fiets (stuk voor stuk)

Stef heeft gelijk, gebruik de tutorials die in SW zijn geïntegreerd om de basisfuncties te leren.

2 likes

Zoals Stef al zei, er gaat niets boven de hulp van Solidworks.

Het is gevuld met tutorials van alle niveaus.

Succes!

1 like

Bedankt allemaal voor jullie onschatbare hulp. Ik ga aan de slag.

Als je het niet kunt vinden, is het hier (zie afbeelding)

tuto.png
2 likes

De mobiele telefoon ja, maar begonnen met een brood en dan een huis maken is ook leuk. 

Wie heeft hier niet zijn huis getekend?????

1 like

EUuuu me =)

Ik heb mijn huis nog niet:p Hoi

Trouwens! Trouwens, ik heb een kleine vraag die volledig off-topic is.

Als je gebouwen ontwerpt, hoe pak je dat dan aan?

Je begint vanuit een multibody deel met meerdere bazen etc... Of zet je de stukken één voor één in elkaar?

U zult me vertellen dat het van het geval afhangt, maar ik veronderstel dat degenen die voornamelijk in de bouw werken, zeker een heel specifieke manier van werken hebben.

2 likes

@Bart,

Is het een professionele of persoonlijke vraag?

Als het professioneel is, moet je weten wat voor soort gebouw je wilt doen.

Als het persoonlijk is, maak ik voor het plannen van de indeling één kamer (sldprt) per verdieping (souterrain, begane grond, 1e,... en tenslotte dak) en zonder plafond. Ik maak een assemblage van deze kamer waar ik alle elementen van de lay-out plaats (deuren, ramen, meubels, badkuip, tafel, stoel, schilderijen...). En uiteindelijk maak ik een assemblage van deze subassemblages van vloeren.

PS: je kunt ook je appartement tekenen! :)

1 like

Het is voor mijn persoonlijke cultuur =)

Ik wist niet zeker naar hoeveel detail ik moest gaan.

Ik zie dat er sommigen zijn die het houten frame, de isolatie etc...

Ik had dit graag willen doen om te laten zien hoe een houten frame huis met waterdichting etc...

Dus ik ga blok voor blok ontwerpen voor de onderdelen en dan de elementen erin toevoegen.

Bedankt voor de tip Benoit =)

1 like

Oh zo gaaf, ik stelde mezelf de vorige keer precies dezelfde vraag :)!

Ik was op dezelfde manier te werk gegaan als Benoit.LF! Vervolgens kunt u een geëxplodeerde presentatie maken van uw verschillende vloeren ;)!

2 likes

Toen ik deze modellen deed (een appartement en vervolgens een huis met twee verdiepingen) was het meer vanuit het oogpunt van lay-out / decoratie dan vanuit constructie.

Als je alle technische kavels wilt vertegenwoordigen, heb je een goede computer nodig, denk ik, omdat die een paar :) onderdelen gaat vertegenwoordigen.

We gaan onze diensten aanbieden aan Valérie Damidot van D&CO :)

1 like