Hoe het kwadratisch moment van een doorsnede te verkrijgen volgens x en y van een niet-symmetrisch profiel

Hallo

Ik kan de kwadratische momenten Ix en Iy van mijn sectie niet krijgen zonder dat het afwijkt vanwege mijn asymmetrische profiel (zie bijgevoegde foto).

Bedankt voor je hulp

David.

capture_decran_2021-04-23_102747.jpg

Hallo @Davidelmia 

Welke versie van SW heb je?

Ik vind het merkwaardig dat de massa en het volume niet worden aangegeven.
Het is een beetje alsof het materiaal niet gedefinieerd is!

Vriendelijke groeten

PS Ik heb heel, heel veel uren besteed aan het opnieuw maken van je super ingewikkelde  stuk ;-)  ;-) ;-)

Hier is het resultaat

moment_dinertie_-_2021-04-23_13_36_27-window.jpg
1 like

Hallo @Davidelmia,

De doorsnede heeft een symmetriecentrum, het is gemakkelijker om de resultaten te interpreteren als we deze aan de oorsprong van de schets plaatsen.
De kwadratische momenten volgens Xg en Yg van het algemene coördinatensysteem van SolidWorks zijn de Lxx- en Lyy-termen van het gebied "Traagheidsmoment van het gebied, in het zwaartepunt: ( millimeters ^ 4 )", d.w.z. 71343 mm4 en 3989 mm4. De term Lxy is het product van traagheid en Lzz is het kwadratische moment ten opzichte van het zwaartepunt, volgens Z, nuttig voor torsie.

De waarden Mx en My zijn de belangrijkste kwadratische momenten in de hoofdbasis, met een hoek van -83,14 graden (of 96,86 graden) ten opzichte van de algemene basis. Nul product van traagheid in deze basis.

Wat bedoel je met "zonder dat het afwijkt"?

M. Blt

momentquadratique.png
1 like

Hallo

Pan op de snavel!  (ouches)

Ik heb het verzoek  """de kwadratische momenten Ix en Iy van mijn sectie"" niet gelezen

Sorry!  Ik heb een kwadratisch neuron dat op het moment van lezen moet zijn verbrand, maar ik heb er nog een paar ;-)

Vriendelijke groeten