Hoe krijg ik de gelaste onderdelen in de stuklijst? [SW]

Hoi allemaal

Naar aanleiding van mijn vraag: http://www.lynkoa.com/forum/3d/semelle-soudee-sur-une-structure-solidworks

Ik heb mijn zolen gemaakt door extrusies te doen, dus ik krijg lichamen in het deel van de gelaste elementen, lichamen die ik heb hernoemd: 

Ik vind deze items echter niet terug in de tekennomenclatuur, of ik nu een algemene nomenclatuur of een nomenclatuur van gelaste onderdelen maak.

Ik krijg alleen de buisjes ingebracht.

Hoe krijg je deze lichamen in de nomenclatuur?

Aurélien

Hallo

Hebben uw inlegzolen de eigenschappen van gelaste lichamen?

Door met de rechtermuisknop op het lichaam te klikken in de lijst met gelaste carrosserieën.

Edit: en heb je de lijst met gelaste onderdelen bijgewerkt voordat je je tafel opnieuw invoegde?

3 likes

Ik begrijp niet hoe ik met de rechtermuisknop de eigenschap van gelaste lichamen kan zien, kunt u dit uitleggen?

En hoe werk je de lijst met gelaste onderdelen bij?

Om de lijst met gelaste onderdelen bij te werken, gaat u naar de 3D en klikt u met de rechtermuisknop op de aslijn:

"Lijst met gelaste onderdelen (80)"

Klik met de rechtermuisknop om het bij te werken. vervolgens CTRL + Q om alles opnieuw op te bouwen.

Verwijder vervolgens de tabel en voeg deze opnieuw in het plan in.

Zie hier:

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/t_Updating_Cut_Lists_weld.htm

1 like

Négait, het veranderde niets...

Probeer een sectie voor uw draaitafels te maken

en slaat ze op in een mechanische bibliotheek die is gelast als een stijltang

Het enige wat u hoeft te doen is uw schets op de gewenste lengte te maken en u heeft uw platen in de gelaste lichamen

Het is aan jou om je bevestigingsgaten te maken

@+

Hallo

Voor mij moet je met de rechtermuisknop op een van de platen of op de artikelmap gelast deel 44 klikken en de eigenschappen van de gelaste onderdelen invoeren en een beschrijving toewijzen, want uit je afbeelding denk ik dat je zojuist de lichamen hebt hernoemd, maar geen eigenschappen hebt toegekend.

@+

7 likes

@coyote is ook wat ik in mijn eerste bericht vermoedde.

Zie hier voor de eigenschappen van de gelaste behuizing:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Custom_Properties_in_Weldments.htm?id=b23dd78154fe45519a7a10f115995638

"Door met de rechtermuisknop op het lichaam uit de lijst met gelaste lichamen te klikken"

Persoonlijk verander ik alle gelaste lichamen (die geen buizen, hoeken, enz. zijn...) in plaatwerk.

Ik voeg toe, via smartpoperties (maar het kan handmatig worden gedaan) eigenschappen in automatisch en het geeft me de volgende tabel:

3 likes

+1 met @Coyotte (ja, mijn interactie is erg productief.)

En inderdaad, als het niet werkt, lost het met de rechtermuisknop klikken op updates veel problemen op. AAN DE andere kant heb je de keuze tussen twee updates. De ene automatisch en de andere. De automaat is niet altijd even goed ontwikkeld en het kan nodig zijn om op de tweede keuze te klikken

1 like

Nou, ik had alles goed gedaan, maar ik had mijn structuur verdeeld in twee gelaste subassemblages (ik dacht dat het praktischer was omdat ik "standaard" staal en roestvrij staal had), dus SW plaatste slechts 2 items en nam de waarden van de profielen om de tafel te vullen (je kunt zien dat ik 80 verschillende onderdelen had, maar 23 profielen).

Dus ik moest met de rechtermuisknop klikken en al mijn componenten uit mijn lijst met gesoldeerde onderdelen verwijderen om de organisatie die ik had gemaakt te verwijderen. Vervolgens heeft het met de automatische update submappen opnieuw gemaakt die ik ook moest verwijderen.

Dus ik heb nu 38 verschillende items in mijn nomenclatuur en ik krijg de lsite van mijn verschillende onderdelen!

2 likes

Inderdaad, ik had niet gemerkt dat je submappen had gemaakt...

@flegendre: Aan de andere kant ben ik nog steeds geïnteresseerd in uw oplossing om over te stappen op plaatwerk!

Nou, ik had alles goed gedaan, maar ik had mijn structuur verdeeld in twee gelaste subassemblages (ik dacht dat het praktischer was omdat ik "standaard" staal en roestvrij staal had), dus SW plaatste slechts 2 items en nam de waarden van de profielen om de tafel te vullen (je kunt zien dat ik 80 verschillende onderdelen had, maar 23 profielen).

Dus ik moest met de rechtermuisknop klikken en al mijn componenten uit mijn lijst met gesoldeerde onderdelen verwijderen om de organisatie die ik had gemaakt te verwijderen. Vervolgens heeft het met de automatische update submappen opnieuw gemaakt die ik ook moest verwijderen.

Dus ik heb nu 38 verschillende items in mijn nomenclatuur en ik krijg de lsite van mijn verschillende onderdelen!

1 like