Hoe stel je je Solidworks Toolbox "on the fly" in?

Hallo

We zijn bezig met het creëren van onze eigen Solidworks-toolbox om namen in het Frans te hebben die kunnen worden begrepen door alle afdelingen van het bedrijf en door ons ERP. Om dit te doen, kopiëren, plakken we de elementen van de ISO-, DIN - of andere bibliotheek die ons interesseren en geven we ze de namen in het Frans die bij ons passen. We moeten veranderen : de naam van de configuratie, de aanduiding, het onderdeelnummer, de beschrijving, de opmerking en hieraan hebben we twee extra eigenschappen toegevoegd: een prijs en een materiaal.

Momenteel voeren we deze wijzigingen regel voor regel  met de hand uit voor alle 150 configuraties van een schroef (zo niet meer). Het is lang, vervelend en foutgevoelig.

We willen de gegevensinvoer automatiseren of op zijn minst vereenvoudigen. Inderdaad, bijvoorbeeld  de naam van de configuratie is altijd van dezelfde vorm " KOPSCHROEVEN M_ x _ ISO___ "    evenals voor de aanduiding  " KOPSCHROEVEN M_ x Lengte ", beschrijving het is de volledige naam van de kop...

Voor geautomatiseerd : we vroegen ons af of er niet iets te doen was op het niveau van het onderdeel zelf, zodat de SW de gegevens automatisch ophaalt en correct samenvoegt. Om het te vereenvoudigen, vroegen we ons af of het niet mogelijk was om Excel-import-export te doen, waarbij je alleen kolommen hoeft te trekken om een automatische waardevulling te hebben.

Een ander punt, complexer, maar minder belangrijk in de nabije toekomst :  

Voor het onderdeelnummer willen we dat het vanzelf toeneemt of willekeurig leggen we een nummer op (de PB is dat we met 150 configuraties per schroef al snel 15000 nummer hebben genomen waarvan de 9 tienden uiteindelijk nooit echt door het bedrijf zullen worden gebruikt), of dat er een nummer wordt gegeven aan de configuratie wanneer deze wordt gebruikt, of nog beter dat de toolbox in staat is om het onderdeelnummer in het ERP op te halen en in de toolbox te integreren. Idealiter is dit hetzelfde proces dat we willen voor de prijzen van elke schroef. Maar voor nu zullen we deze informatie waarschijnlijk met de hand invoeren.  

Dank je wel Thomas

toolbox.jpg

Hallo

Probeer dit soort onderzoek: https://www.google.fr/search?q=toolbox+site:www.lynkoa.com&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=6EB5VqPGFIPjUa3GmNgK

Tot ziens.

Edit: We gebruiken schroefbibliotheken die ook verband houden met het ERP. De gereedschapskist is vervelend en niet erg stabiel naar mijn smaak. We gebruiken dus bestanden met deelfamilies.

Zie: http://www.lynkoa.com/forum/3d/toolbox-solidworks

Ik kan je een voorbeeld sturen als je dat wilt.

1 like

Dank u voor deze links remrem. Ik denk dat ik de gereedschapskist ga verlaten  om mijn eigen bibliotheek op te bouwen. 

Om mijn vraag te beantwoorden, vond ik een video die de vraag beantwoordt over het on-the-fly wijzigen van eigenschappen met een Excel-importexport :

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YgU-Vv6e114