Hoe stel je de afmetingen van een onderdeel in via EXCEL op drafsight

Hallo

Ik wil graag een Excel-bestand gebruiken om de afmetingen van een 2D-onderdeel in te stellen.

Bedankt

SLTS

Hallo

Ik denk niet dat het mogelijk is zonder ontwikkeling (dus betaalde versie van DraftSight).

Men kan een Excel-blad invoegen door > object > Excel-blad in te voegen.

Maar dit zal de tekening niet aansturen!

Dus waarom zou u de dimensiewaarden niet vervangen door letters, die we in Excel zullen invullen? Zie bijgevoegde afbeelding.

Bewerken: sluit Excel en vervolgens "Alles weergeven > opnieuw opbouwen" in DraftSight zodat er rekening wordt gehouden met Excel-wijzigingen.

Anders moet u door SolidWorks en een onderdeelfamilie gaan, en vervolgens een macro (of BatchConverter?) om de DWG van elke configuratie te maken.

excel-draft.jpg
1 like

Alles wordt gezegd door @Lucas...

1 like

Ja, dat is precies wat ik wil doen. Geef de afmetingen aan met letters en voer de waarden van de afmetingen in de tabel uit.

Maar het ontwerp wordt niet gewijzigd!

Dit blijft een indicatie.

Ik bevestig wat Lucas zegt,

Als je Soliworks tot je beschikking hebt, is de vraag niet eens aan de orde. Wetende dat het onder Draftsight, zelfs met de betaalde versie om macro's te hebben, erg omslachtig of zelfs onbruikbaar zou zijn, afhankelijk van de behoeften. Drafsight-macro's kunnen interessant zijn voor printautomatisering, BOM retrieval, cartridge-implementatie,... Kortom, het is bevroren, en op een groot volume, anders is het interessant!

A+

1 like

OK, bedankt voor je antwoorden. Ik blijf op SW14. Dat komt omdat niet iedereen SW gebruikt, vandaar de interesse om over te stappen op drafsight.

Bedankt