Hallo
Ik doe een project op SOLIDWORKS, maar ik sta voor een probleem: ik wil graag een vast object exporteren, elk object, gemaakt op SOLIDWORKS in al zijn x-, y-, z-coördinaten van elk punt in de ruimte waaruit het bestaat. Als ik het heb over alle coördinaten van elk punt in de ruimte, heb ik het over de coördinaten van de punten waar er iets van het betreffende lichaam is. Dus als het lichaam massief is, zal het tekstbestand ook de coördinaten van de punten in het lichaam bevatten en niet alleen de coördinaten van de punten van de buitenvlakken. Natuurlijk hebben we van tevoren de afstand tussen elke coördinaat van elk punt op de drie x-, y- en z-assen gekozen. Bijvoorbeeld, als de afstand tussen elke coördinaat van elk punt van het lichaam in x 1 mm is, dan zijn de x-coördinaten van alle punten in het lichaam 0, 1, 2, 3... Dit betekent dat je niet oneindig veel punten hebt.
Ik kon niets op internet vinden dat mijn probleem beantwoordt. Aan de andere kant vond ik de "punt" -functie op SOLIDWORKS waarmee je een groot aantal punten kunt maken, zonder ze uit één stuk te maken, op segmenten of randen. Het probleem is dat deze methode vervelend blijft, voor een vaste stof met een complexe geometrie, wetende wie de bliksem het volledig in lijn zou snijden en vervolgens voor elke lijn een zeer groot aantal punten zou creëren. Ik heb ook de macrofunctie gevonden, ik weet niet of het me kan helpen met mijn probleem.
Daarom zou ik graag willen weten of er een functie bestaat op SOLIDWORKS om mijn probleem op te lossen, zo ja, hoe werkt deze ? Zo niet, dan voert misschien een andere software deze taak uit, zo ja, wat en hoe werkt het?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.