Snel overschakelen van een IDW-bestand naar een DXF

Hallo

Dat is het probleem. Ik wil graag overstappen van een uitvindersplan. IDW naar een . DXF om het vervolgens naar lasersnijden te sturen.

Wat zou de snelste manier zijn om dat te doen??

Bij voorbaat dank

Bastien

Naar mijn mening is de gemakkelijkste manier om de taakplanner te gebruiken...

U moet "Exporteren" kiezen, het project of de map selecteren.

Filter vervolgens de Idw-bestanden en kies in DWG- of DXF-uitvoerformaat

Anders misschien via een macro, maar de taakplanner lijkt mij een redelijk goede oplossing.

1 like

Hallo

Als de conversie slechts één bestand betreft, hoeft u vanuit Inventor alleen maar het bestand te openen en "opslaan als" of "exporteren" te kiezen en het DWG-formaat te kiezen.

1 like

Ik bedoelde DXF en niet DWG.

onder uitvinder 2012 is er geen keuze om direct in DXF op te slaan, aan de andere kant kun je opslaan in DWG, dan met autocad 2012 de DWG openen voor de opgeslagen in DXF, wat ik deed.

Ik had gewoon graag van IDW naar DXF willen gaan zonder een dubbele manipulatie te doen.

Ik kan de taakplanner niet vinden, kun je me vertellen waar het is??

Vriendelijke groeten

Bastien

Taakplanner is een externe toepassing. Je zult het dus niet vinden in Inventor zelf (het is hetzelfde met SolidWorks).

U moet naar de Inventor-programmagroep in het Windows-menu gaan.

Start--> Alle programma's-->Taakplanner

Als het er niet is, moet het worden geïnstalleerd.

1 like

Nou, hoewel het antwoord van lunkoa.c.manager met de "taakplanner" een snellere oplossing zou moeten bieden, kon ik het niet proberen omdat ik niet genoeg toegang heb om het te installeren.

Dus voerde ik de operatie in twee stappen uit:

- Plannen opslaan in DWG onder INVENTOR

- Sla vervolgens onder AUTOCAD de DWG op in DXF.

Bedankt voor alles

Bastien

In Inventor doen Opslaan Kopiëren als

Kies het DXF-formaat

Klik op Opties

Kies de gewenste versie

Klik vervolgens op Volgende om schalen te kiezen

Dan afmaken

En sla op de gewenste locatie op

Hier is voor mij de + veilige methode

1 like

Hallo

Dus na al deze oplossingen te hebben geprobeerd, doen zich bij mij verschillende problemen voor:

Opslaan als: Ik heb de optie .dxf-formaat niet (terwijl; dwg, ja)

Met de taakplanner: (Ik kan converteren naar .dwg maar niet naar .dxf

Dus converteer naar dwg en converteer vervolgens met autocad de dwg naar dxf, nou daar maakt het me plannen waarop alleen de afmetingen verschijnen, je kunt geen enkele regel van mijn deel meer zien...

Kort... HELP!! Alstublieft.

Bedankt.

Hallo

Wanneer je je . IPT (het 3D-model) in inventor, klik op de voorkant van je model, kies " Gezicht exporteren als" en je kunt normaal gesproken opslaan in .dxf

Anthony