Hoe vouw je een stuk omgekeerd met het uitvouwen?

Hallo

SW14

Ik zou het graag willen kunnen opvouwen van een uitgevouwen plaatwerkonderdeel (gemaakt via de conversie naar plaatwerkfunctie) om het op te kunnen vouwen om de vouwen om te keren.

Bij voorbaat dank

SLTS

Om een symmetrie te maken? 

Als het voor de hele kamer is, is er de symmetriefunctie

5 likes

Als ik het goed begrijp, is het doel om het uitgevouwen van een gevouwen plaatwerk te gebruiken, om dezelfde hoeken te vouwen, maar in de andere richting?

Zo ja, waarom begin je dan niet direct bij het uitgevouwen en maak je 2 verschillende configuraties?

Want beginnend met een uitgeklapt, weet ik niet zeker of het mogelijk is.

1 like

Hij vertelt me dat gezichten niet geldig zijn voor een symmetrie van plaatwerk. En als ik een plan maak, krijg ik een melding dat ik een plaatwerk moet selecteren.

Het doel zou zijn om de uitgevouwen op te halen en uit dat of een nieuw bestand de vouwtrioats aan te geven om de nieuwe omgekeerde vouwen te maken.

Ja, maar ik zie niet in hoe ik de uitgevouwen zeestraat uit de uitgevouwen moet selecteren om ze in de tegenovergestelde richting te vouwen.

Hallo

Als de plooien bestaan, waarom zou je de richting ervan dan niet omkeren?

Is dit het vervolg op dit verzoek?

http://www.lynkoa.com/forum/3d/comment-convertir-une-piece-symetrique-en-tolerie-sous-solidworks-2013

Hoe is het onderdeel geconstrueerd? 3D-volume geconverteerd naar plaatwerk, "gevouwen basisplaatwerk", "insteekvouwen",...

1 like

Het hangt tenslotte allemaal af van het doel van dit stuk.

Als het maar voor één stuk is, ja, verander dan gewoon de richting van de vouwen.

Als het gaat om een onderdeel dat in de richting van vouwen kan worden geconfigureerd, is het verstandiger om een oplossing te vinden om snel van richting te veranderen.

Omdat het stuk in volume is gemaakt en vervolgens in plaatwerkconversie. Dus ik kan de richting niet omkeren.

Ik heb net de test gedaan op een plaatwerk conversie en ik heb geen bericht (SW2013 SP4.0).

Is er hetzelfde fenomeen op een eenvoudige gebogen winkelhaak?

Selecteer een plat gezicht (of een vliegtuig

dan invoegen/uitgebalanceerd deel

- > hij een nieuw symmetrisch onderdeel zal maken

5 likes

En wanneer symmetrie door te proberen "meetkundige herhaling" te controleren?

Hallo

Symmetrie in plaatwerk kan een probleem zijn, afhankelijk van de versie van SW die je hebt (verbeterd sinds 2013 als ik het me goed herinner)

Anders kan een oplossing zijn om:

1- Vouw het stuk open

2-Save uitgevouwen in DWG

3- Open de DWG

4- Maak een plaatwerk in relatie tot de herstelde schets

5- Gebruik de functie "geschetste vouw" op de plaats van de vouwlijnen

@+

1 like

Om mij compleet te maken zal ik doen

Symmetrie van onderdelen via een offset-as van het onderdeel met behoud van de refs en containers van het onderdeel

Het deel is symmetrisch en slaat gedeeltelijk op en ontvouwt zich

Het zijn 2 stukjes config # dus 2 ref # een rechts / een links

@+ ;-)

Als het doel is om een volledig symmetrisch onderdeel te hebben, gebruik dan niet de symmetriefunctie maar het invoegen, symmetrische component, dan is het voldoende om het onderdeel weer in plaatwerk te veranderen.

1 like

Hallo, niets + eenvoudig, u bewerkt uw uitgevouwen staat en u selecteert het onderste vlak als referentievlak.

En dat is het!

;)

2 likes

@B.Millard => het de vouwen niet omkeert, het verandert alleen de annotatie op de bochtschetsen (boven in plaats van onderkant bijvoorbeeld), aan de andere kant heeft het fysiek geen invloed op de geometrie van het onderdeel.

Voor mij moeten we een symmetriefunctie creëren.

Voor een plaatwerk moet het symmetrievlak één vlak van uw plaatwerk zijn.

Let er echter op dat u in de instellingen de resultaten niet samenvoegt.

Zodra dit ervoor zorgt dat het lichaam van het basisdeel wordt verwijderd.

Als u een configuratie van uw onderdeel moet maken, plaatst u uw symmetrie en uw lichaamsverwijderingsfunctie in een familie van onderdelen en controleert u hun aan- of niet-aanwezigheid.

Ik vind dat het speelbaar moet zijn.

Hallo

Dank u voor uw antwoorden. De symmetrische deelfunctie was goed geschikt voor wat ik zocht, maar niet wilde werken.