Hoe verbind ik een reeks bochten?

Hallo

Ik ben nieuw bij neushoorn en CAD in het algemeen, hier is mijn probleem: ik werk aan een project om 2D-plattegronden van gebouwen te maken van puntenwolken verkregen door laserscan. Ik doe dit dankzij de PointCab-software die me 2D-plannen per sectie biedt, maar niet gevectoriseerd. Ik ben op zoek naar dxf of dwg plannen om ze vervolgens te extruderen op rhino (of andere software, ik heb alleen deze voor nu). Aan de andere kant krijg ik op dit moment alleen een reeks onderbroken gevectoriseerde lijnen alsof we bijvoorbeeld een gestippelde rechthoek hebben. Dus ik ben op zoek naar een tool (niet per se op rhino) waarmee ik de lijnen niet twee aan twee met elkaar kan verbinden, wat te veel tijd zou kosten voor het proces dat ik probeer op te zetten, maar waarmee ik alle lijnen zou kunnen verbinden door bijvoorbeeld te redeneren aan de dichtstbijzijnde uiteinden . Als je er ooit een kent, zal het me een aanzienlijke hoeveelheid tijd besparen en me veel helpen!! :)

Hier is een foto die een beetje illustreert wat ik in rood en zwart krijg, die ik graag snel zou willen hebben.

Alvast bedankt voor je hulp!

Hallo

Lijnen trekken van de stippen naar de uiteinden, het werkt niet?

Bedankt voor je antwoord, ja natuurlijk werkt het, maar het idee is om dit toe te passen op veel complexere plattegronden van gebouwen en daarom wil ik een automatische functie, anders zou het zijn alsof ik op een afbeelding teken die ik op de achtergrond zou kunnen importeren op neushoorn bijvoorbeeld. De afbeelding die ik heb gepubliceerd is een eenvoudig voorbeeld om het probleem te illustreren, maar op de plannen waarmee ik te maken heb, is het veel complexer.

Afhankelijk van de gewenste precisie is een mogelijkheid om een afbeeldingsbestand (bmp, jpeg) te maken en dit te laten verwerken door een vectorisatiesoftware.

Het is de grootte van de gaten tussen de lijnen die bepalend zal zijn voor de kwaliteit van het resultaat.

Welke bestandsformaten zijn beschikbaar? Het is inderdaad gemakkelijk op verschillende websites om PDF's te uploaden en gevectoriseerde dwg- of dxf-bestanden op te halen die bruikbaar zijn met rhino, zie de software en sites die hier worden voorgesteld:

http://www.lynkoa.com/forum/transformer-un-dessin-sous-format-pdf-en-format-autocad

Stefbeno bedankt voor je antwoord, ik kan de bestanden in beeld exporteren ja, weet je van een vectorisatiesoftware waarmee ik verbinding kan maken, niet door elke keer op twee segmenten te klikken, maar meer door te selecteren terwijl ik een soort "verbindingscorrectie" toepas die de dichtstbijzijnde segmenten in de hele opname zou verbinden? Dat is precies waar ik naar op zoek ben.

.PL ik de bestanden al exporteer in DXF en DWG en ik krijg wat je in het rood kunt zien: onsamenhangende gevectoriseerde segmenten, mijn hele probleem op dit moment is om ze automatisch samen te voegen zonder twee aan twee op de segmenten te klikken, om een doorlopend overzicht te krijgen . Toegepast op een complex bouwplan kan ik hierdoor snel een correct resultaat bekomen.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Helaas beoefen ik geen vectorisatie, dus ik kan je niet formeel begeleiden (er is alles, van gratis tot betaald).

Van wat ik heb gezien dat zal werken, zijn er: Autodesk Raster Design, Inkscape, Autotrace.
De laatste 2 zijn "gratis" dus goedkoop, Raster Design is blijkbaar een grote machine (dus het is noodzakelijkerwijs gemakkelijk om grip te krijgen, maar prestaties  en stabiliteit)

Ik ben Adobe Illustrator vergeten, die een vectorisatiemodule heeft.

Ik zet het tussen Raster Design en Inkscape.

Ik weet niet of ik niet een beetje te laat antwoord... maar hey het kan nuttig zijn,

Ik heb vaak dit soort situaties, duizenden kleine stukjes lijn (of zelfs vlakken) ...

Op Rhino gebruik ik gewoon de attach-functie , maar je gaat me vertellen dat het niet werkt? In feite, als we de tolerantie verminderen: bestand > eigenschap > eenheden > tolerantie > "gebruik de waarde die u het meest geschikt lijkt"

Concreet, als we bijvoorbeeld 0,01 invoeren, zal Rhino ervan uitgaan dat punten die minder dan 0,01 eenheden uit elkaar liggen, elkaar raken, zodat het de twee curven kan verbinden.

Dus als we dat eenmaal hebben gedaan, selecteren we de curves (of ctrl A om alles te selecteren) en voegen we ons bij