Jestem nowy w rhino i CAD w ogóle, oto mój problem: pracuję nad projektem tworzenia planów 2D budynków z chmur punktów uzyskanych za pomocą skanowania laserowego. Robię to dzięki oprogramowaniu PointCab, które dostarcza mi plany 2D dla każdej sekcji, ale bez wektoryzacji. Szukam planów dxf lub dwg, aby następnie wytłoczyć je na rhino (lub innym oprogramowaniu, które na razie mam tylko to). Z drugiej strony, na razie otrzymuję tylko zestaw nieciągłych wektoryzowanych linii, tak jakbyśmy mieli na przykład przerywany prostokąt. Szukam więc narzędzia (niekoniecznie na rhino), które pozwoliłoby mi nie łączyć linii po dwa, co zajęłoby zbyt dużo czasu w procesie, który próbuję ustawić, ale które pozwoliłoby mi połączyć wszystkie linie, na przykład rozumując na najbliższych końcach . Jeśli kiedykolwiek dowiesz się o jakimkolwiek, zaoszczędzi mi to znaczną ilość czasu i bardzo mi pomoże!! :)
Oto zdjęcie, które trochę obrazuje to, co dostaję w kolorze czerwonym i czarnym, które chciałbym mieć jak najszybciej.
Dziękuję za odpowiedź, tak, oczywiście, że działa, ale chodzi o to, aby zastosować to na znacznie bardziej złożonych planach budynków i dlatego chcę funkcji automatycznej, w przeciwnym razie byłoby to jak rysowanie na obrazie, który mógłbym zaimportować w tle, na przykład na nosorożcu. Zdjęcie, które opublikowałem , jest prostym przykładem ilustrującym problem, ale na planach, którymi się zajmuję, jest on o wiele bardziej złożony.
W zależności od poszukiwanej precyzji, jedną z możliwości jest utworzenie pliku obrazu (bmp, jpeg) i poddanie go obróbce za pomocą oprogramowania do wektoryzacji.
To właśnie wielkość otworów między liniami będzie miała decydujące znaczenie dla jakości wyniku.
Jakie formaty plików są dostępne? Na różnych stronach internetowych można łatwo przesyłać pliki PDF i pobierać wektoryzowane pliki dwg lub dxf, które będą mogły być używane z rhino, zobacz oprogramowanie i witryny proponowane tutaj: