Omdat ik niet gewend ben om dit soort functies in vaste werken uit te voeren, ben ik zo vrij de vraag te stellen.
Ik moet een volume reproduceren dat zich tussen 2 geometrieën aan weerszijden van dit volume bevindt.
Bijvoorbeeld, en om te imago, ik heb een 1/2 bol plaatwerk aan de ene kant en ik heb zijn symmetrie aan de andere kant. Tussen deze 2 vellen zit dus een leeg volume.
Ik weet niet echt welke functie het meest geschikt is, ik heb de imprint-functie geprobeerd door een "brut" te maken, maar ik vind het niet erg schoon, ik kan de nutteloze geometrie van mijn voorraad aan het einde van de functie niet maken.
Ter informatie, de platen waar ik aan werk zijn niet zo eenvoudig, het zijn meer platen van het type "warmtewisselaar".
Zou je een meer passende functie hebben? Overstappen op surface?
Als ik je beschrijving goed lees, heb je een gestempeld plaatwerk met delen van bollen.
Dus als we dichter bij het echte leven komen (en als ik het goed begrijp) heb je twee metalen platen die tegenover elkaar komen te staan. Dit betekent dat je "vormgereedschappen" moet gebruiken, waarmee je ze kunt plaatsen waar je maar wilt met maatschetsen.
Bekijk dit http://help.solidworks.com/2019/french/SolidWorks/sldworks/c_Forming_Tools.htm?id=bfeb117b7f6d452fb27d4b8bd6c310ad#Pg0
Ik ben het met @gt22eens: met afbeeldingen is het betekenisvoller.
Als de vingerafdrukfunctie u nu niet tevreden stelt, moet u overschakelen naar Surface zoals u voorstelt. Dit geeft u de meeste mogelijkheden om het gewenste resultaat te bereiken.
Plaats de 2 vellen in een deel, kopieer de interessante oppervlakken (met offset = 0), bouw de oppervlakken die nodig zijn om het volume te sluiten, naai de oppervlakken, verwijder de lichamen van de geïmporteerde onderdelen.
Dus ik realiseerde me de "aftrek"-functie van mijn plaatwerk in een "blanco". We zien dus een "uitsparing" tussen 2 delen van mijn "ruwe", die overeenkomt met mijn originele plaatwerk.
Het bovenste deel van deze voorraad komt overeen met het "negatief" van mijn originele vel, dit is het deel dat mij interesseert.
Mijn probleem hier is dat ik geen oplossing heb om dit onderste deel van dit lichaam te verwijderen. Ik heb geen "lichamen" die in mijn stamboom zijn gemaakt, om het te kunnen selecteren.
Zodra het me gelukt is om dit op te lossen, zal ik een symmetrie van mijn negatief maken om een volume van de binnenkant van 2 vellen tegenover elkaar te hebben.
Ik begrijp het ook nog steeds niet Als het het volume is dat u wilt weten en alleen het volume van de holte tussen de vellen, is er een beproefde methode om het ingesloten volume te berekenen.
Ja, dat klopt, het is het volume van de leegte tussen de 2 vellen dat ik wil markeren en een 3D-volume van deze "leegte" wil creëren.
Helaas kan ik de stap niet met je delen, maar ik heb een .sldasm voor je gemaakt voor het principe.
Als je het opent, zie je 2 vellen tegenover elkaar met bepaalde vormen, die een "ruimte" tussen deze 2 vellen markeren (in rood).
Het is deze ruimte die ik zou willen modelleren, volume willen geven.
Dus natuurlijk is het plaatwerk dat ik heb veel complexer dan dit, ik kan het me niet veroorloven om bijvoorbeeld een "conversie van entiteiten" te doen en het hele ding te extraheren...
Ik denk echter dat ik het begrijp voor de stap van het creëren van een loodrecht vlak om het overtollige te verwijderen, het lijkt me ingewikkeld omdat de "patronen" variëren op de lengte van de plaat, dus ik kan de entiteitsconversie niet gebruiken om het materiaal te verwijderen ...
Helaas is het CAD-bestand dat ik heb strikt vertrouwelijk.
Nou, ik geef de oplossing die ik bedacht en die ons was aangegeven door een collega op dit forum (ik weet niet meer wie! moge hij me vergeven.) Ik hoop dat dat niet is wat @gt22 uitgelegd, want ik begreep er niets van (niet met mijn hoofd bonken nee)
Ik kon de assemblage niet openen omdat de onderdelen ontbreken. Maar geen probleem. Ik heb een vereenvoudigd voorbeeld gemaakt van je plaatwerk.
Ik heb de binnenste omtrek (rode lijn) overgetrokken. Ik heb het geëxtrudeerd in de niet-fusie baas- en onderdeelmodus. Je raadt het al, de extrusie, lg het is hetzelfde als het plaatwerk. Ik sta erop, niet in de montagemodus. U kunt uw assemblage afdwingen om onder sldprt te worden opgeslagen, zodat het een onderdeel wordt. Met de tool Massa-eigenschap (tabblad Evalueren) en door het lichaam te kiezen, kunt u allerlei geometrische eigenschappen berekenen, waaronder volume.
Je moet dit voor elk volume herhalen of je kunt dit doen met een enkele extrusie. Het is jouw keuze.
Bedankt voor je hulp, ik denk dat de 3e video van @Zozo_mp me kan helpen, helaas heb ik niet de mogelijkheid om het te testen voor volgende week dinsdag.
Ik test de techniek van de eerste 2 video's, mijn model is zo zwaar dat het al meer dan 10 minuten aan het slijpen is... maar ik denk niet dat het me kan helpen. Ik denk dat ik mezelf ga vinden zoals bij het eerste beeld dat ik met je deelde, een "leegte" tussen mijn "ruwe" die overeenkomt met de dikte van mijn platen en de onmogelijkheid om het overtollige materiaal te "reinigen".
@soring helaas heeft mijn bord niet zulke eenvoudige en doorlopende vormen als het voorbeeld dat ik liet zien, het zou inderdaad heel eenvoudig zijn geweest. ^^