Hoe maak je eenvoudig een plat touw met 3 strepen

Hallo allemaal , ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb een project waarbij ik een deel van een ringlichaam moet maken met 3 banden die met elkaar verweven zijn zoals op de foto.  Het is me gelukt  om iets soortgelijks (plus touw) te maken met ronde patronen met behulp van een specifieke draai via een veeg. Ik weet niet hoe ik dit soort patronen (PJ) gewoon op Solidworks moet maken. 

Heb je een specifieke manier van doen die je me kunt aanbevelen? 

Dank u bij voorbaat de gemeenschap:) 

images.jpg

Allereerst zou ik maar één streng tekenen (aangezien het mij lijkt dat de andere 2 hetzelfde zijn, alleen hoekig verschoven).
En zelfs op deze streng zou ik alleen een hoekige sector tekenen (a priori 1 kwart cirkel).
Dan moet je 2 lichaamsherhalingen doen (de eerste om de 1e streng te sluiten) en elke keer samenvoegen.
Het is mogelijk dat de tweede (creatie van de andere 2 ringen) problemen zal veroorzaken voor SW om samen te voegen (tangentieprobleem). Op dat moment hoef je alleen nog maar een revolutiefunctie toe te voegen.

Uw methode van rijgen lijkt mij toepasbaar op dit geval.

3 likes

Typisch het soort modellering dat ik leuk vind ;-)

Er is een beetje werk

Maak een platte vlecht die een ring moet worden

je wordt gedwongen te vertrekken via een 3D Spline

Vanuit mijn oogpunt om de sweep te doen

en optimaliseer de curves zo goed mogelijk

@+

4 likes

Hallo

Aangezien het profiel zich herhaalt, zou het tekenen van slechts één keer rimpelen en het herhalen ervan moeten helpen om iets eenvoudigs te bereiken en niet te moeilijk om te doen.

Een scan op een 3D spline. Persoonlijk zou ik verschillende vlakken met schetsen definiëren om de spline op zijn plaats te krijgen zoals hij zou moeten zijn (secties geplaatst bij de richtingsverandering van de sectie)

Werk in multibody om bugs te voorkomen die verband houden met geometrieën die te dichtbij liggen (voor de tweede en derde). Logischerwijs zou het voldoende moeten zijn om de eerste volledige omwenteling van de eerste vlecht te tekenen en deze 2 keer met de juiste hoek te herhalen om het gewenste model te krijgen.

Methode voor lui: zoek op 3d content central of andere sites. Dit soort dingen is waarschijnlijk al door iemand getekend

3 likes