Ik heb een mechanisme met een cilinder bij de ingang, drijfstangen in scharnieren en een klem bij de uitlaat van dit mechanisme. Ik zou graag willen weten welke kracht beschikbaar is voor de grijper op basis van de ingangskracht die door de cilinder wordt gegeven?
Het lijkt op de Schradder-klem (ik heb al een paar tutorials gezien), maar dit is geen kinematica maar statica.
Heb je aanwijzingen om dit met Catia V5 te doen (onderdelen en koppelingen zijn ok, maar zet dan een kracht in de invoer en vind de kracht aan het einde van het mechanisme, ik weet niet hoe ik het moet doen)..
Op Catia heb ik het antwoord niet. Maar als je weet hoe je kinematica moet doen, is het a priori voldoende om de kracht in de gewenste positie van de grijper te nemen.
Aan de andere kant, als je een diagram van je mechanisme hebt, lijkt dit het soort probleem te zijn dat gemakkelijk met de hand kan worden beheerd.
Dus ik heb wat nieuws: http://edumeca.free.fr/dotclear/index.php?2013/05/09/66-simulation-statique-d-un-mecanisme
Er is een macro om te gebruiken op een bedraad model van Shradder clamp, maar ik kon gewoon niet vinden waar ik de master & slave parameters in Catia moet invoeren ...
Deze macro zou een Excel genereren met de slave-parameter die we proberen te simuleren.
We kunnen dan een slave-curve=f(master) construeren.