Hallo
Ik heb de romp van een drone getekend, ik heb de afmetingen veranderd en ik kan mijn object niet meer herbouwen. Het object houdt geen rekening met de nieuwe afmetingen. Kan iemand mij alstublieft helpen? Ik heb mijn Catia-bestand bijgevoegd.
nathasha.catpart
Hallo, ik heb je bestand geopend.
Ik heb geen updateverzoeken? het wordt opgeslagen voor verandering of na??
Behoefte + info over de wijziging
Sorry dat ik het verkeerde bestand had bijgevoegd. Hier is het coördinerende bestand.
Ja, ik heb het na de wijziging opgeslagen. Als je goed kijkt, wordt de cirkel in bijvoorbeeld schets 20 niet meegenomen in het uiteindelijke object.
nathasha.catpart
Op het eerste gezicht zou het normaal zijn schets 20 heeft geen kinderen??
Ik moet voor de zekerheid een CATIA-versie in hybride modus opnieuw starten.
Na de lunch ontmoeten we elkaar weer
Vriendelijke groeten
Bewerk het is beter met een screenshot

Ik heb een standaard installatie- en hybride modus opnieuw opgestart (om er zeker van te zijn dat onze instellingen geen PB hebben ingesteld).
Ik bevestig dat de schets.20 geen kinderen heeft, dus aangezien niets ernaar verwijst of erop vertrouwt, hebben de wijzigingen van deze schets geen effect op de rest van de geometrie.
OK... Maar wat moet ik doen? Ik ben net begonnen met het gebruik van Catia en ik heb het een beetje moeilijk...
Dit is het gezicht dat ik heb geselecteerd dat u wilt wijzigen?
Want dit gezicht wordt gecreëerd door de vulling.10.
Wat wil je doen met de schetsen van 20.22.23?
Edit : Vergat de screenshot weer

Uh... Kortom, ik wil dat mijn object verandert zodra ik een dimensie verander. Niet alleen schetsen 20, 21 en 22
Kortom, ik moet de aerodynamica van deze romp bestuderen door enerzijds de afmetingen van de cirkels in schetsen 11, 24 en 25 te variëren en anderzijds 20, 22 en 23...
Nou, het werkt heel goed, als ik een waarde verander, verandert deze.
Zelfs op de schetsen 20 is de diameter gewijzigd en de cirkel vergroot.
Ik heb de waarden van de drie stralen die de buitenflens vormen veranderd, geen PB natuurlijk binnen de grenzen van de functies die werden gebruikt om deze vorm te bouwen, als we te ver gaan, werkt het niet meer.
Nu ga ik op training, morgen ben ik er weer.

Heel erg bedankt voor je hulp! Maar lukt het je om de pudding in te dikken? Ik bedoel, hoeveel ik de straal van cirkels 20, 22 en 23 ook verander, ik heb het gevoel dat het er niet toe doet. 11, 24 en 25 werken.
Geen van deze schetsen werd gebruikt om de vorm te maken.
Ze hebben dus geen effect op de meetkunde.
Tot morgen denk ik ik zal zien wat je wilt doen, ik zal er morgen naar kijken.
Goedenavond
Ik begreep net het verhaal van "ouders - kinderen"!! Maar ik zie helemaal niet in hoe ik mijn cirkels met de rest van het object kan verbinden... Al met al is het erg fijn om mij te helpen. Tot morgen
Goedenavond, ik ben thuis, dus ik heb geen toegang tot catia, maar in de tussentijd, met het oog op wat je wilt doen, ga ik ervan uit dat de stralen van de 3 schetsen 20.22.23 tegelijkertijd zullen evolueren , evenals zeker vele andere beperkingen of parameters, dus kijk naar deze tutorial over equivalenties, het zou nuttig voor je moeten zijn
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/catia-v5-fonction-equivalences
de video is een beetje lang om te laden (geduld) behalve onder Chrome op het werk, ik kan het niet weergeven? onder FireFox is het OK.
Nog een tip: je hebt een fx-pictogram niet ver van dat van equivalenties.
Het wordt onder andere gebruikt om gebruikersparameters te maken, het is handiger dan zoeken in de grafiek.
In de drop-down lijst selecteer je lengte, je geeft een waarde op, je verandert de naam, ex entre-transmission, dan valideer je.
Bekijk de volgende tutorial (de eerste video)
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/catpart-pilote-est-famille-de-pieces-catiav5
Hallo als bijlage een video die de proc toont voor het toevoegen van schets 24 in de multi-sectie surf.
Schets 11 was al klaar.
Ik zou een opmerking hebben, de extremen worden niet gecontroleerd, vandaar de verdraaiing van het oppervlak.
Ze moeten op zijn minst in min of max op Z worden georiënteerd (wees voorzichtig, het zal noodzakelijkerwijs het oppervlak veranderen, maar naar mijn mening is de huidige draai geen goed idee.
ajout-01.mp4
Hallo
Heel erg bedankt voor je hulp! Ik had net weer toegang tot Catia. Dat is heel aardig van je!