Hoe het materiaal drop-down menu op te halen in de featuremanager boom

hallo, ik heb geen toegang meer tot het drop-down menu als ik met de rechtermuisknop klik op Materiaal in de featuremanager boom.

Kunt u mij vertellen hoe ik dit probleem kan verhelpen.

Bedankt

doc1.docx

Zie deze link

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DLG_MATERIAL_EDITOR.htm

@+ ;-)

Probeer je het materialenmenu aan te passen? Waren ze niet verborgen?

Controleer anders of de bestanden nog steeds aanwezig zijn in de installatiemap (voor de basisbibliotheken sw :d in en sw).  het is in  /Program Files\SolidWorks Corp\SolidWorks\lang\english\sldmaterials.

Of zoek naar een bestand met de extensie .sldmat.

Ik weet niet of het herladen van de instellingen ook invloed heeft op de materialen. Waarschijnlijk omdat als u aangepaste bibliotheken hebt gemaakt, u deze op de locaties van de opties/bestand/hardware-database moet hebben.

Je moet naar het menu  Opties gaan > FeatureManager en in de Objecten tonen/verbergen in de boomstructuur, voor Materialen, moet je deze instellen op Tonen (zie op de bijgevoegde afbeelding).

U kunt direct naar deze optie gaan door met de muis over de onderdeelnaam in de FeatureManager te gaan, op de rechterknop te klikken en "Verborgen objecten uit de boom" te selecteren en vervolgens Objecten uit de boom te tonen/verbergen.

cacher_materiaux.jpg
1 like

@alain.erp: Op zijn afbeelding kun je zien dat er materialen in de boom zitten. Het staat niet op een verborgen menu.

@d.Tellier: En als je probeert door met de rechtermuisknop op het onderdeel te klikken (bovenaan de featuremanager), normaal gesproken heb je materialen in het menu, is er een mogelijkheid om het materiaal op dit niveau te kiezen? 

2014-02-08__materiaux_bib.jpg

Hallo

Heeft u onlangs een bestandslocatie gewijzigd?

sans_titre.png

Als u op Aangepast menu klikt, is er niets? Als dit inderdaad het geval is:

ga naar het register, in de sleutel HKEY_CURRENT_USER\software\SolidWorks\SolidWorks 20XX\general\Excel Edit Open en verander de waarde in 0

1 like

Hallo

U kunt proberen de SolidWorks-opties opnieuw in te stellen door de volgende registersleutels te hernoemen terwijl SolidWorks gesloten is:

HKEY_CURRENT_USER\Software\SolidWorks\Solidworks 2014

Als dit uw probleem niet oplost, verwijdert u de nieuwe sleutel die door SolidWorks is gemaakt en hernoemt u de oude sleutel met de juiste naam.

3 likes