Hoe kan ik een volumevariabele op SW2013 herstellen?

Goed nieuws (goed nieuws bovendien!)

Ik heb mijn pb gerepareerd ... Oef

Ik ging als volgt te werk (met dank @Batch123 trouwens):

Batch123 bood me aan om een veld in mijn persoonlijke eigendommen te maken waar ik mijn SW_masse zou krijgen, maar het probleem was dat de weergegeven waarde me niet in staat stelde te weten in welke eenheid deze werd gegeven (g of kg)

Dus ik deed hetzelfde, maar door een veld te maken RECUP_VOLUME waar ik mijn SW_volume ga zoeken en daar krijg ik een waarde waarvan ik zeker ben van de eenheid (mm3). Het enige wat ik nu nog hoef te doen is mijn persoonlijke eigenschappen te verversen en mijn RECUP_VOLUME kolom weer te geven. Deze waarde wordt vervolgens in excel verwerkt om het gewicht te bepalen en dat is alles.

Dit verklaart echter niet waarom ik een SW_volume kolom niet direct kon integreren zonder de aangepaste eigenschappen te doorlopen.

Kortom, de manieren van de S.............. Olidworks zijn onneembaar!!

Dank u allen voor uw advies

Voorzichtig!!! :

de waarde van het SW-volume is gelijk aan die van de massa, de eenheid kan veranderen afhankelijk van de onderdelen, aangezien deze op het niveau van elk bestand wordt beheerd (tools/option/documenteigenschappen/eenheden)

Als niemand aan de volume-eenheden in de kamers heeft gesleuteld, is dat OK, maar er kunnen problemen zijn (vooral als er al verschillen zijn tussen de massa-eenheden).

Een oplossing in Excel is om een verhouding tussen massa en volume opnieuw te berekenen: als er problemen zijn met eenheden, zullen we een dichtheid hebben die groter is dan 10 of kleiner dan 1 (niet erg gebruikelijk als we met onedele metalen werken) -> een eenvoudige sortering op de kolom in kwestie stelt ons in staat om eventuele probleemonderdelen te vinden.

1 like

Hoi Froussel,

Inderdaad, zelfs als a priori de volume-eenheid gemeenschappelijk is voor alle onderdelen, in tegenstelling tot het gewicht, is het een goed idee om een test toe te voegen door de verhouding gewicht/volume te controleren.

Natuurlijk zal ik voorzichtig moeten zijn, want als ik ooit door pech een stuk tegenkom waarvan de eenheid van gewicht EN volume anders is, kan ik heel goed eindigen met een "correcte verhouding" als mijn twee eenheden niet degene zijn die ik wil.