Hallo
Ik heb een stagiair die ons een exel-macro maakt met betrekking tot Solidworks (gebruikte versie: SW premium 2013 x64 Edition - SP 5.0).
Het doel is om afmetingen en informatie in deze Excel-tabel in te vullen, op een knop te klikken en vervolgens wordt de gewenste apparatuur in Solidowrks gemodelleerd en wordt de tekening gemaakt.
We gebruiken titelblokken met attributen (naam van de ontwerper, datum van creatie, naam van het project, enz...)
Ik wil graag dat de naam van het project dat in onze Excel-sheet is ingevoerd, in het titelvak van de uiteindelijke tekening verschijnt.
Het programma is geschreven in VBA.
Bij voorbaat dank aan degenen die ons zullen helpen.
Hallo
Maak eenvoudig een aangepaste "Project"-eigenschap aan in uw MEP-sjabloon, koppel de eigenschap aan de notitie.
Haal vervolgens door middel van code in de macro de waarde van de cel op en plaats deze in de aangepaste eigenschap.
1 like
Hallo
Voor dit soort dingen heb ik Driveworks Xpress gebruikt, het stelt je in staat om snel 3D en de bijbehorende 2D te maken, en het is een tool die vanaf de basis in solidworks is geïntegreerd.
Hallo Yves T,
"Hallo,
Maak eenvoudig een aangepaste "Project"-eigenschap aan in uw MEP-sjabloon, koppel de eigenschap aan de notitie.
Haal vervolgens door middel van code in de macro de waarde van de cel op en plaats deze in de aangepaste eigenschap."
Dit is het codegedeelte waar ik naar op zoek ben. We hebben de eigenschap al aangemaakt en gekoppeld aan het in te vullen deel van het titelblok. Waar ik naar op zoek ben, is de code die Solidworks de VBA van mijn Excel-blad vertelt om voor de projecteigenschap de informatie te gaan halen die in mijn Excel-cel wordt aangegeven.
Bij voorbaat dank.