Hallo allemaal,
Ik ben momenteel bezig met de overstap van CATIA V5 naar 3DEXPERIENCE en probeer de beste methodologie te vinden om een specifieke workflow te repliceren die ik vaak gebruikte in de V5 Assembly Design Workshop.
In CATIA V5: In de Assemblagewerkbank konden we componenten (niet-structurele containers, zonder eigen bestand) in het hoofdproduct invoegen. We gebruikten deze componenten om specifieke onderdelen en subassemblages te groeperen om een bepaalde toestand of configuratie te representeren. Bij het maken van een vlak (tekenen) hoefden we alleen deze specifieke component te selecteren om onze views te genereren (isometrisch, vlak, secties, enz.) die precies deze configuratie vertegenwoordigen.
Voorbeeld van structuur in V5:
- Hoofdproduct
- Component 1 (Configuratie 1: Deel A + Deel B op positie X)
- Component 2 (Configuratie 2: Deel A + Deel B op positie Y)
Mijn vraag aan 3DEXPERIENCE: Wat is de beste praktijk of het equivalent van een hulpmiddel in 3DEXPERIENCE om dit te bereiken?
Aangezien het datamodel is veranderd (met Physical Products, Representations en het verdwijnen van de klassieke "Component" zoals die bestond in V5), moet ik me dan richten op Filters, Engineering Configurations, Review Assemblies, of zelfs op verschillende afzonderlijke fysieke producten ?
Hoe ga je hiermee om als je verschillende configuraties van dezelfde assemblage in je 2D-tekeningen wilt weergeven?
Alvast bedankt voor je feedback en advies!
Met vriendelijke groet,