Omdat ik in BTS Crsa zit, moet ik een configureerbare CAD van een transportband maken (stageproject).
Ik gebruik meestal Solid Edge, maar het bedrijf waar ik zit gebruikt Solidworks, dus ik ben een beetje verdwaald.
Het doel van dit project is om de afmetingen van een transportband (lengte, breedte etc.) in te kunnen stellen, dus ik heb een macro gemaakt in excel door solidworks etc. te declareren. Alleen is er niet veel dat werkt. Omdat ik niet gewend ben om dit soort werk te doen (ik ben nul in vba!) geef ik je mijn macro met enkele indicaties zodat je het voor mij kunt verduidelijken:
Sub Bouton_Clic()
Stel swApp = CreateObject("Sldworks.Application") in
In SolidWorks is er dus het begrip configuratie (deelfamilie) om de verschillende versies van een project (onderdeel of assemblage) te beheren. Configuraties worden gemaakt zodra uw geometrie is voltooid, en variabelen die moeten worden gewijzigd, kunnen worden aangestuurd door een Excel-spreadsheet die in uw SolidWorks-document wordt afgedrukt. Dit kunnen de afmetingen zijn, de eigenschappen, de status van verwijdering of niet van de functies enz ... Neem de tijd om de online help te raadplegen.
Ik denk dat het doorlopen van een macro in Excel een beetje ingewikkeld is! Tenminste, dat is mijn mening.
Bedankt voor je antwoord jmsavoyat, nog een laatste kleine vraag:
Dus ik heb net een automatische creatie gemaakt die een tabel toevoegt in solidworks, zoals je me vertelde, maar ik wilde weten of het geen probleem zou zijn, aangezien ik rechtstreeks aan een assembly werk (in termen van beperkingen enz.)
Als je een bijeenkomst wilt delen, maak dan een samenstelling om mee naar huis te nemen (File/Take-Away Publication). Je kunt het geheel direct in een zip-bestand opslaan.
Of je nu met SolidEdge of SolidWorks werkt, het principe is hetzelfde, de assemblages verwijzen naar onderdelen. Dus als je het geheel alleen in de rits verstuurt, kunnen we deze niet goed openen en kunnen we je dus niet helpen.
Gebruik dus de @Benoit.LF-methode, open je assemblage en gebruik vervolgens de take-away compositiefunctie in het menu Bestand. U kunt dan een zip maken met alle benodigde bestanden.
Aan de andere kant ben ik het eens met degenen die het nut niet inzien van het maken van een macro voor wat je wilt doen.
Een kamerfamilie in combinatie met een "configuratie-uitgever" zou voldoende moeten zijn.
Als je je assemblage in de juiste configuratie hebt (niet in de zin van SW, in de zin van lengte, opties...) wat moet je er dan mee doen? Extract (niet in de zin van EPDM...) Alle plandeelbestanden om ze te hernoemen of configuraties toe te voegen aan de bestaande bestanden?
Dit is belangrijk voor de richting die je uitgaat in je ontwerp: