Ik heb een profiel gemaakt (voor een raam) door een schets te tekenen en ik wil dat dit profiel, wanneer ik het gebruik bij mechanisch lassen, een "voorgedefinieerde" kleur heeft.
Dus mijn idee was om een kleur (uiterlijk) aan mijn schets te geven, een kleur die goed naar voren kwam toen ik deze schets extrudeerde, maar zodra ik met dezelfde schets mechanisch ging lassen, verdween de kleur. Je moet hem dus handmatig weer aanbrengen tijdens het mechanische lassen terwijl ik graag zou willen dat de juiste kleur vanzelf verschijnt.
Het is misschien niet heel logisch, maar het is de omschakeling naar de mechanisch lasstand die dit veroorzaakt. Het is net als wanneer je een volume omzet in plaatwerk.
Voor de overgang naar deze twee modules: het is een beetje alsof je functieherkenning doet tijdens een import: je verliest alle subtiliteiten van kleur, enz...
Maar onze zeer slimme en competente collega's zullen u zeker een goede oplossing bieden
Ik heb de gt22-methode geprobeerd, maar het verandert niets, het onderdeel blijft dezelfde kleur :/
En OBI WAN, is het een profiel dat je zelf hebt gemaakt (vormen en kleuren) en dat je op dezelfde manier terugvindt in mechanisch gelast? Ik gebruik SolidWorks 2016, maar ik denk niet dat de versie het probleem is.
In mijn voorbeeld: het groene padprofiel blijft groen, de hoek komt uit een bibliotheek die ik heb gedownload. Ik heb het misschien verkeerd begrepen, het is de hoek die je in kleur wilt?
OBI WAN, ja, ik heb me misschien slecht uitgedrukt, het is niet het padprofiel waarvan ik de kleur wil veranderen, maar de hoek in jouw geval. Het is alsof ik het profiel van deze hoek heb gemaakt en heb besloten om het in roze in de basisschets te zetten, maar als ik overschakel naar mechanisch gelast, verschijnt het in grijs.
Ik heb een pdf bijgevoegd met 3 screenshots van een voorbeeld van mijn probleem.
In jouw geval zou je een bibliotheek met materialen met persoonlijke kleuren moeten maken.
Momenteel heb je hard PVC:
2 oplossingen: ofwel verander je de kleur direct van dit stijve PVC-materiaal
of je dupliceert het en verandert de kleur (persoonlijk is dat wat ik doe voor schuim en een andere kleur per type paneeldikte) of je dupliceert het en verandert de kleur
Het hangt er allemaal van af of je altijd dezelfde kleurcode gebruikt.
Als uw harde PVC grijs van kleur is, is het normaal dat uw gelaste monteur grijs is.
De kleur die uit de gelaste mechanische doorgang wordt aangebracht, is die van het standaardmateriaal van uw onderdeel.
Bedankt FUZ3D, dat is wat ik wilde weten. Wat betreft je tweede opmerking, het is niet de boodschap die ik wilde overbrengen, maar ik heb me waarschijnlijk (opnieuw) slecht uitgedrukt ^^
Het enige wat ik hoef te doen is de standaardkleuren van de materialen te veranderen!
Als je materiaal PVC is, dupliceer je het voor elke kleur die je nodig hebt, omdat ze allemaal dezelfde kenmerken hebben. (Zeer snel te doen, in 5 min was gedaan)
Zo weinig UP voor meer precisie, nadat ik vandaag een profiel had gemaakt, realiseerde ik me dat het niet helemaal waar was, in ieder geval onvolledig.
Dan:
1- U moet weten dat een schets van een profiel een toegewezen materiaal kan hebben (dat u niet ziet omdat het in de schetsstatus blijft)
2- In de kamer waar het gelaste monteur wordt gemaakt, is er een optie " breng het materiaal van het profiel over: materiaal gekozen in de schets"
Dus als we dit vakje aanvinken, is het het materiaal van het profiel, als we het niet aanvinken, is het het materiaal van het onderdeel.
Als je dan meerdere kleuren wilt , moet je elk lichaam selecteren.
Zie de afbeelding hieronder of als bijlage voor een betere zichtbaarheid.
Inderdaad, ik had het kleine doosje "het materiaal van het profiel overbrengen" niet gezien, het verandert alles! Dus creëerde ik mijn eigen bibliotheek (die eenvoudiger was denk ik) met materialen die ik kopieerde uit de SolidWorks-database en gaf het de look die ik wilde. Eenmaal aangebracht op het profiel komt de kleur van het materiaal goed tot zijn recht in mechanisch gelaste ;) Nogmaals bedankt!