Hoe een 3 mm dikke roestvrijstalen plaat verstevigen?

Hallo 

Voor de sluitingsbehoeften van een guillotinedeur ben ik van plan een vrij grote roestvrijstalen plaat (500x1100, 3 mm dik) te gebruiken die verticaal wordt vertaald, met behulp van een krik die op een vouw is bevestigd. Ik ben een beetje bang dat het plaatwerk niet stijf genoeg is (beweging in de richting van de kleinste afmeting) en beweegt met een snelheid van ongeveer 250 mm/s. Hoe ga je het plaatwerk verstevigen? Een u-vormige rib (gestempeld?) in het midden? Hoekplaten aan weerszijden van het krikbevestigingspunt tussen de bocht en het plaatwerk? De 2? Nog andere suggesties? 

Dank u voor uw verlichting

tole_souple.sldprt
1 like

Ik begreep ook net het gebruik van de plaatwerkvouwfunctie, die dit soort resultaat geeft: 

https://forums.futura-sciences.com/physique/608604-embouti-une-tole-pliee.html

Ik heb geen perspectief op het onderwerp en weet daarom niet tot welke methode ik me moet wenden!

Hallo

Om je te kunnen helpen, hebben we meer informatie nodig;  
Alleen al het plaatwerk is de deur?
Zijn er contra-indicaties voor het hebben van plooien erin?
Gevaar voor botsingen met iets anders... enz.
Een screenshot zou welkom zijn, we hebben niet allemaal SW in huis

A+

Hallo 

Is een diamanten punt acceptabel? 

Hallo @charleslr,

Hypothese: het is waarschijnlijk dat de deur in de bovenste en onderste delen van de twee zijvouwen wordt geleid, wat wordt gesuggereerd door de gaten die op deze plaatsen zijn geboord. De plooien en geleiders moeten zorgen voor stijfheid in deze verticale gebieden.
Een rudimentaire statische simulatie geeft een idee van welke onderdelen kunnen worden vervormd, zelfs als de belasting ver verwijderd is van de werkelijke situatie. Bijvoorbeeld:
- gelijkmatige druk op de deur (of gecentreerde last);
- het duwen van de cilinder op de bovenste nok, het voorstellen van een weerstand op het niveau van de geleiders
- zijplooien waarvan wordt aangenomen dat ze stijf geleid.
Vandaar onderstaande afbeelding van de reizen...

Zoals verwacht zijn de vervormingen voornamelijk gelokaliseerd aan de onder- en bovenranden.
Als we ons beperken tot buigen, zouden eenvoudige horizontale vouwen ter hoogte van deze randen de stijfheid moeten verbeteren (vermindering van de maximale verplaatsing met een factor 4, vertrouw niet op de kleurcode)...

Beschikt u over realistische gegevens over de inspanningen die ermee gemoeid zijn?

M.Blt

Hallo

U kunt een diamantpunt toevoegen .

1 like

Hallo Charles

Als het is zoals in de afbeelding hieronder, is het niet mogelijk met solidworks als standaard.
De vouwfunctie zal naar de wagenmaker schreeuwen.
Het is een stempelfunctie (heel erg beperkt in Sw) waarvan solidworks niet weet hoe het op deze manier moet werken. In ieder geval niet op een laag zoals bij de plaatwerk vierkante versterkingen.

Hoi allemaal 

Bijgevoegd is een foto van het model

@Rpicard: Ja, het is mogelijk en mijn leverancier lijkt het te kunnen.  Om de effectiviteit van de oplossing te zien (simulatie).

@Hubert: Er zijn 2 deuren (ik voeg een foto toe). Geen contra-indicatie voor het toevoegen van vouwen, integendeel, het is zeker (een) goede oplossing en mijn leverancier kan het doen.

@ac cobra 427 : Dat heb ik net gedaan. Het komt niet voor in de CAD, maar in de gebruikte functies, is dat normaal?

@Zozo_mp: inderdaad lijkt SW het stempelen niet te waarderen. Ik zag dat er een aantal vergelijkbare functies waren, maar vrij moeilijk te gebruiken. In het bijzonder moet je je eigen stempeltool maken...

@m.blt : De deur wordt zijdelings geleid via 4 glijders. Wat de belasting betreft, is er alleen het gewicht van het paneel zelf, dat volgens mijn berekeningen met snelheid en acceleratie een inspanning van ongeveer 400N kan vertegenwoordigen (veiligheidsfactor 2). aangebracht in de drukas van de cilinder, d.w.z. in het midden van de 2 bevestigingsgaten die op de pasta zijn voorzien. Kan het begrip vermoeidheid ook worden berekend via de SolidWorks Simulation tool? Ik zou graag willen zien of het zich goed gedraagt met het aantal cycli. Ik zou graag willen weten hoe ik deze simulatie moet uitvoeren (zelfs in statische vorm, bij gebrek aan iets beters...), kun je me vertellen hoe je te werk bent gegaan? 

Bedankt voor je feedback

simulation_verin.jpg

Hallo @charleslr,

Ik heb geprobeerd een antwoord te geven op een aantal van uw vragen, in het licht van de informatie die u hebt verstrekt. Namelijk een statische simulatie van uw guillotinedeur, in twee verschillende situaties op basis van persoonlijke aannames, door een gebrek aan gedetailleerde gegevens.
Vermoeiings- of knikstudies zijn mogelijk met SolidWorks Simulation, maar lijken mij van weinig belang voor uw deursysteem, dat niet veel wordt gebruikt.

Het rapport staat in het bijgevoegde document.
Veel leesplezier...

portecoulissante.docx
3 likes