Hallo gemeenschap!
Ik ben op zoek naar de schetsdiagnosetool waarmee ik kan weten wat de mate van vrijheid van mijn schets is...
Het lijkt helemaal zwart, maar er staat een kleine (-) naast in de boom, en SW geeft het aan als "Onderbelast". Maar ik zie niet waar! Is er een tool waarmee je het gratis element kunt markeren?
SolidWorks 2017, Windows 10.
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
esquisse_sous-contrainte.png
Hallo Irenée
Twee oplossingen: of je vraagt de software om het automatisch aan jou te beperken (maar ik haat het omdat het nooit doet wat ik wil), of je doet me wel, namelijk de pestmethode.
Ik sla op, dan schiet ik onder alle knooppunten en over het algemeen vind ik het in minder dan twee minuten.
In uw geval, aangezien uw onderdeel eenvoudig is en in revolutie moet worden gemaakt, voorspel ik zonder zekerheid dat het uw twee kleine afschuiningen van 20° zijn op uw diameter 67 of ter hoogte van uw groef van 3 mm ; Het is vaak in de kleine details dat de beperkingen worden vergeten ;-)
De zijlijnen die over een ongedwongen blauwe lijn gaan en bam, je ziet het niet (orde scheppen in de dimensies scheelt een hoop zoekwerk).
Als ik een slechte houweel heb, vertel het me dan ;-)
Vriendelijke groeten
3 likes
Ik ben volledig beperkt door deze ribben. Om te controleren op verticalen, horizontalen en toevalligheden.
Bewerken: in 2018 SP5
1 like
In de pestmethode kun je ook aan je schetsen trekken en wanneer het beweegt , annuleer je de laatste actie en beperk je.
3 likes
Hallo
Ik durf te wedden dat het de aslijn is, heel vaak maken we een lijn naar dimensie, maar we zetten geen lengte.
Moge de kracht met je zijn
6 likes
Hallo
Kijk naar beneden op de heuvel van 3 mm; Waar het wordt opgehangen, is een blauw ding dat niet wordt beperkt
5 likes
Ja Ac cobra ;-) dat is wat ik ook zei, dat of de kleine afschuining Ø 67
We hebben niet veel betaald, maar we hebben veel plezier met deze kleine rebussen (hihihihi)
2 likes
Om dit soort gedoe te voorkomen, raad ik eenvoudige schetsen aan (dus maak in dit geval een bepaald aantal, dat is waar).
Voor de aslijn, nu heb ik hem in oneindige lengte gezet, hij hoeft er niet naar te zoeken als hij onder een andere lijn verborgen is.
1 like
Hallo
Wauw, dat allemaal!! Dank u voor uw antwoorden!
Nou, helaas kunnen we niet meerdere antwoorden als de beste plaatsen ...
Ik trok aan de verbindingspunten en ik kwam inderdaad een ontbrekende verticaal op de groef tegen met 3 mm. Het oog van de mol !!
Ik let altijd op de assen, dus dat was het inderdaad niet, ook al is dat vaak het geval.
Bedankt allemaal voor de oplossingen! Ik kom van Invent**, dus ik moet me weer oriënteren;)