Hoe weet ik of mijn oplossing correct is? (stroming simulatie)

Goedemorgen allemaal,

Als beginner in het gebruik van de stromingssimulatiemodule van Solidworks (in feite de CFD-module van SW) en na de tutorials te hebben gedaan die ik het belangrijkst vind voor mijn project, ben ik begonnen met mijn project dat bestaat uit het zien van de temperatuurevolutie van elektronische apparatuur met een thermisch diffusievermogen van elk 1 kW in een vloeistofbad met warmteoverdracht (en ook om te zien , vloeistoftemperatuur). Dus maak ik mijn 3D-modellen, op een zo minimalistisch mogelijke manier om het aantal cellen waarop de simulatie werkt te verminderen.

Na verschillende open-loop tests waarbij ik randvoorwaarden stelde zoals volumestroom aan de ingang en druk aan de uitlaat, besloot ik wat realistischer te zijn en na verschillende video's over dit onderwerp besloot ik een closed loop systeem op te zetten met interne ventilatoren die de rol van pompen spelen (en ook om te worstelen met de SolidWorks routing module, we zijn in ieder geval geen probleem). Hier komen de problemen omdat ik ook ontdek hoe leuk het is om ook simulatie te doen in een voorbijgaand regime (stroomsimulatie standaard simulaties doen die stoppen zodra het gedefinieerde doel een bepaald criterium bereikt, zodat we kunnen zeggen dat het permanent is voor een kenmerk) en naïef dat ik ben, Ik besluit een simulatie van een uur/3600s te plaatsen en ik ben verrast dat de berekeningstijd me enkele dagen kost en dat de evolutie van mijn parameters in transiënt niet hetzelfde is als in steady state (gezien het project is de simulatie in transiënt immers veel logischer).

Dus hier ben ik met veel vragen, ten eerste, waarom krijg ik zulke lange simulaties als ik ongeveer 100k cellen heb (ik streef er nog steeds naar om het aantal cellen te verminderen door de mesh te optimaliseren op de volumes waarop ik het meest naar de kenmerken zoek)? Ten tweede krijg ik vaak waarschuwingsberichten over het werkbereik van mijn pompen, zou dit een grote invloed kunnen hebben op de vloeistof en de evolutie van de temperatuur (wetende dat ik door mijn theoretische berekeningen uit te voeren, eindig met een warmte-uitwisseling van het natuurlijke convectietype die groter is dan mijn geforceerde convectie (ondanks mijn pompen))? Tot slot, is er een manier om te weten hoe ik mijn simulatie kan valideren met een theoretische studie (ik ben erin geslaagd om de technische referentiedocumenten van stromingssimulatie 2020 te vinden, maar ik kan de informatie die ik zoek voor de evolutie van de temperatuur in convectie niet vinden)?

Bijgevoegd is de solidworks-assemblage, evenals de steady-state (Objective Curve 11) en Transient (Objective Curve 13) objectiefcurves.

Bij voorbaat dank voor alle hulp die ik heb gegeven (en ik hoop dat ik niet te veel over het onderwerp ben uitgeweid en je niet heb vermoord met mijn kasseien).

projetimmersion.zip

Nou, toen ik de tutorial opnieuw deed, realiseerde ik me dat ik geen "closed loop" -systeem kon maken, zelfs niet met een pomp die is gedefinieerd als een interne ventilatortoestand, de warmteoverdrachtsvloeistof lijkt terug te keren naar de begintemperatuur van 25 ° C.

Dus heb ik alle limietcondities vervangen door atmosferische druklimietcondities, zodat er geen drukverschil meer is en er dus geen vloeistof meer in beweging is. Ik heb de thermische omstandigheden van de buitenwanden van de adiabatische wand aangepast tot een warmteoverdrachtscoëfficiënt van 5,5 W*m^-2*K^-1 met een temperatuur van 25°C, zodat het niet in een minuscule cocote zou eindigen (hoewel zelfs een minuscule cocote een understatement zou zijn).

Is er nu een manier om een vloeistof in flowsimulation te laten circuleren zonder dat deze zijn thermodynamische parameters kan overnemen?

Bedankt.