Hoe "professionaliseren" op SW?

Hoi allemaal

Een beetje een algemene vraag hier. Ik heb Solidworks "on the job" geleerd en als gevolg daarvan heb ik veel tekortkomingen in mijn mening over bepaalde functies/eigenschappen.
In het kader van een project is het best belangrijk dat ik professioneler word qua gebruik, het gaat om meerdere aspecten, namelijk:

-Robuustheid van het ontwerp van onderdelen, updates hiervan in assemblages (meerdere mensen die aan dezelfde assemblage werken, hoe wijzigingen aan verschillende gebruikers te melden, hoe een nieuw onderdeel in de assemblage te integreren)

-Module voor kunststof/metaal injectie

-Ontwerp naar kosten 

De eerste is de belangrijkste, ik had graag willen weten of je advies of feedback had voor trainingen/tutorials/boeken etc... dat u denkt nuttig te zijn voor het verwerven van strengheid of dat u het vandaag erg belangrijk vindt om uw ontwerpen uit te voeren!

Bij voorbaat dank!

Hallo

om vertrouwd te raken met hoe Solidworks werkt en de functies ervan; Ik raad je aan om de tutorials te doen met behulp van de software

1 like

Hallo

Zonder al te ver op de zaken vooruit te lopen, denk ik dat velen van ons de essentie van SW op het werk hebben geleerd.... Maar waarom neem je geen contact op met opleidingsorganisaties die SW-trainingen aanbieden?

Visiativ, als ik me niet vergis... en anderen ook. Daarna, als het een kwestie van kosten is, is het iets anders. Maar het stelt je in staat om daarna de CSWP-certificeringen te behalen, altijd erkend op een cv

Anders ben ik het volledig eens met ac-cobra, tutorials, video's, forums zoals deze helpen enorm bij het leren. Zo doe ik dat.

Voor zeer specifieke modules is het waar dat informatie schaarser is, omdat gebruikers dat waarschijnlijk ook doen

Trouwens, ik vraag iedereen, welk percentage van de SW-mogelijkheden denk je dat je het zult gebruiken?

A+

Hubert

1 like

Het beste is om te trainen bij een professionele aanbieder. 

Met Visiativ kunt u het overzetten naar uw trainingsaccount

2 likes

Hallo

Alle Solidworks-wederverkopers bieden trainingen aan, evenals vele trainingscentra zoals AFPA, ENI, enz, enz ... En ze zouden waarschijnlijk allemaal op uw spaarrekening moeten kunnen storten. U moet de programma's vergelijken om te zien welke het beste bij uw behoeften past... Aan de andere kant kan het voor u gemakkelijker worden om de inhoud van deze training aan te passen als u via uw Solidworks-wederverkoper gaat.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Er zijn boeken uitgegeven door Dassault Systèmes Solidworks Corporation. (De meest essentiële zijn in het Frans vertaald)

De 1e basisfunctie van Solidworks

De 2e heet Advanced Solidworks Topics

Nog een andere heet Solidworks Simulation

Deze boeken zijn allemaal ongeveer 500 pagina's lang en gaan vergezeld van zeer goed uitgevoerde oefenbestanden die perfect overeenkomen met de boeken.

Uw dealer moet deze aan u kunnen verstrekken. (Anders neem je contact met me op in PM en ik zal je vertellen waar je ze kunt vinden).

Er zijn ook veel schriften, maar dan in de Anglo-Amerikaanse taal.

Andere bronnen hier http://www.solidworks.fr/sw/support/807_FRA_HTML.htm

Vriendelijke groeten

2 likes