Hoe simuleer je luchtbeweging in een viool?

Hoi allemaal

Hier is mijn vraag:

Ik zou graag de verschillende manieren van trilling van de lucht (modale analyse) in een viool willen verkrijgen, wanneer de viool zelf trilt op een van zijn natuurlijke frequenties. Om dit te doen, heb ik de klankkast van een viool getekend op SolidWorks 2016, maar aangezien ik heel weinig weet over Flow Simulation, begin ik mijn berekeningen op een eenvoudige doos, waaraan ik een harmonische balk, een kern en twee gaten heb toegevoegd die de klankgaten van de viool vervangen.

Ik heb een frequentieanalyse uitgevoerd van de versnellingsbak, waarvan hier de tweede trillingsmodus is. Wat mij interesseert zijn de bewegingen van de lucht, vooral in de doos, wanneer de viool (de doos) op deze frequentie (156 Hz) trilt.

Zoals ik al zei, weet ik nauwelijks iets van Flow Simulation en heb ik geen idee hoe ik zo'n resultaat moet bereiken. Ik heb de bestanden van mijn 3D-model en mijn frequentieanalyse bijgevoegd.

Dank u voor uw hulp,

Raph.

boite_carree.zip

Hallo

Als ik de vraag goed begrijp, klinkt het niet echt als een probleem met de vloeistofstroom. Dus ik weet niet zeker of de keuze van de tool in dit geval goed is.

Aan de andere kant geeft de frequentieanalyse geen resultaat dat rekening houdt met de startexcitatie . De getoonde vervormingen zijn dus louter indicatief. We kunnen dus niet eens een verandering in volume in de doos afleiden.

Dus, sorry, ik heb geen echt antwoord op deze vraag, maar ik ben bang dat de toe te passen methode nog steeds complexer is dan gedacht.