Hoe verwijder ik PDM-gebruiksscenario's uit virtuele bestanden?

Hallo

Ik heb een probleem met PDM, in het tabblad "Inhoud":

In een map heb ik verschillende bestanden opgeslagen, waaronder een assemblage met veel virtuele onderdelen.

Als ik wil weergeven wat met deze assemblage te maken heeft, laat de verkenner me al deze referenties zien (dat is OK, dat is wat ik wil) maar ook de volledige lijst met virtuele onderdelen (en dat is niet zo goed).

Dus ik merk dat ik met een lijst zo lang als mijn arm van nutteloze componenten, en die verdrinken in de massa van de bestanden die ik wil verschijnen. In de bijgevoegde afbeelding worden alle componenten met de naam "Kopie van..." " zijn de beroemde nutteloze virtuele bestanden in mijn lijst. En waar mijn lijstje 14 regels zou moeten zijn, is het 214....

Heb jij een truc om ervoor te zorgen dat virtuele munten niet in de referenties van een bestand voorkomen? Ik heb ze al zonder effect van de nomenclatuur uitgesloten.

Voor het geval de vraag wordt gesteld, virtualiseer ik deze componenten omdat dit de elementen zijn waaruit een injectietool bestaat. We gebruiken de 3D van de tooling tijdens de devs, we voegen de 3D van onze onderdelen in, maar we hoeven de elementen waaruit het bestaat niet in aparte bestanden te beheren. En we kunnen niet werken met de .part tooling, het biedt ons niet dezelfde werkmogelijkheden (bewegingsbeperkingen, tonen/verbergen van bepaalde componenten, "Isolate" functie, andere componenten invoegen, specifieke configuraties aanroepen), althans niet zo eenvoudig.

nouvelle_image_bitmap.bmp

Hallo

We maken veel gebruik van virtuele subassemblies onder SW en EPDM. Wat we graag zouden willen, is dat EPDM ALLES in de assemblage kan vermelden (in 1 tot 5% van de gevallen slaan ze virtuele subassemblages over: er wordt niet vermeld wat eronder zit).

Om de vraag te beantwoorden: ik weet niet zeker of we de onderdelen uit de EPDM-visie kunnen verwijderen (aangezien ze in uw assemblage zitten).

Er kan een checkbox zijn (te doen op het niveau van de eigenschappen van elk virtueel bestand van je assembly als gevolg: je zou uiteindelijk een macro nodig hebben als je deze wilt gebruiken):

Let op: bij ons verdwijnt het betreffende deel uit de EPDM-nomenclatuur, tenzij u ervoor kiest om de @ als configuratie te zien: dan verschijnt het bestand opnieuw

Aanvullende verduidelijking:

Als wat ik hierboven liet zien doet wat je wilt, hoef je niet per se een macro te doorlopen om het vakje op al je virtuele bestanden te activeren.

Om dit te doen, filter je het teken "^" via de somidworks-filterbalk -> SW toont je alleen virtuele bestanden.

Vervolgens selecteer je ze allemaal, klik je met de rechtermuisknop en vink je het vakje aan.

Dat is alles: al uw virtuele bestanden zijn uitgesloten van de nomenclaturen.

1 like