Hoe verwijder je een assemblage in stuklijst zonder de onderliggende onderdelen te verwijderen?

Hallo

In een nomenclatuur van het "eerste niveau", hoe verwijder je een asm zonder de kinderen te verwijderen die aan die asm zijn gekoppeld?

Voorbeeld: Ik maak een S/E bestaande uit 1 schroef, 1 ring en 1 moer. Bijvoorbeeld, als ik deze S/E integreer in qty 3 in een asm, wanneer ik een "alleen het eerste niveau" nomenclatuur maak, zal het me in de nomenclatuur plaatsen: S/E qty 3.

Ik wil zien verschijnen: schroef 3, ring 3 en moer 3.

Natuurlijk wil ik de optie "alleen onderdelen" niet gebruiken, omdat ik wat S/E wil behouden zoals het in mijn stuklijsten zit.

Hoe doe je dat?

Bij voorbaat dank

Hallo

In asm vis rdl ercou moet je naar de configuraties gaan, met de rechtermuisknop klikken, eigenschap en promoten aanvinken.

Moge de kracht met je zijn.

11 likes

Interessant, ik kende deze manip niet, bedankt OBI WAN !

2 likes

@ Antho | geen probleem is het hart van LYNKOA , om anderen te laten profiteren van hun kennis.

Moge de kracht met je zijn.

5 likes

Deze optie moet inderdaad het juiste antwoord zijn, heel weinig bekend en goed verborgen. Goed gedaan OBI WAN!

2 likes

En om te voltooien, in het geval van een nomenclatuur "alleen onderdelen", kunt u met het vak "verbergen" een asm als onderdeel weergeven (klassiek geval van een cilinder of een onderdeel dat is vervaardigd maar gemodelleerd in de vorm van asm).

Ik heb meer moeite om de nuance tussen showen en promoten uit te leggen...

1 like

Dank je wel OBI WAN!!

Ik wist het ook niet. En het voldoet perfect aan mijn behoeften :-)

1 like

Dank je wel OBI WAN, 

En ik had me er jarenlang bij neergelegd om lijnen met de hand aan te passen.

2 likes