mac84
20 januari 2015 om 14:56
1
Hoi experts,
Heb je ooit een groot mesh-bestand (*.stl, *.3ds ect...) omgezet in een SolidWorks-oppervlak?
Het doel is om het te gebruiken met SolidWorks, om zo van de mesh naar een 3D SolidWorks-model te gaan.
Met andere woorden, heb je tools voor het overbruggen van bestanden zoals 3dsmax naar SolidWorks?
Bedankt voor je feedback.
Hallo
Onder solidworks weet ik het niet, maar onder catiav5 heb ik een tutorial beschikbaar gesteld
Hallo
U moet de invoegtoepassing Scannen naar 3D (Extra/Invoegtoepassingen) inschakelen. Een SolidWorks Premium-licentie is vereist.
Een vraag die over dit onderwerp gaat:http://www.lynkoa.com/forum/3d/stl-import-solidworks?page=1
1 like
mac84
20 januari 2015 om 15:11
4
Ha ja, ik heb interesse. Waar kan ik deze tutorial vinden? Op Lynkoa? Kunt u mij de link sturen?
mac84
20 januari 2015 om 15:13
5
Laat me mijn vraag verduidelijken:
Kent u andere gateways dan Scanto3D en Datakit om het beste mesh-bestanden (uit software zoals 3dsmax ) op te halen?
Dank je wel Benoit!
gerald
20 januari 2015 om 15:14
6
Ik hou van het logo.....
Na het testen van de stl-import is het ook geen wonder om een oppervlaktemodel te exploiteren en om te zetten in volume.
Hierdoor kunt u echter referentiepunten hebben als u een schets voor een extrusie wilt namaken
Ik heb een premie, dus indien nodig kan ik proberen om te werken aan uw bestand als u wilt dat het beschikbaar te maken (ik ben onder sw 2014)
mac84
20 januari 2015 om 15:18
7
Dank je wel SEPM,
Ik heb ook een premie met scanto3d en datakit, maar de resultaten zijn niet genoeg. Ik ben op zoek naar andere oplossingen om verder te gaan
gerald
20 januari 2015 om 15:59
8
DUS DE .....
Ik heb FreeCAD en Bender op mijn computer geïnstalleerd en dankzij manipulaties en conversiestap IGS en andere ben ik erin geslaagd om herstel uit te voeren, laten we zeggen op eenvoudige bestanden (extrusietype)
Maar tot mijn grote wanhoop geen wonderoplossing
mac84
20 januari 2015 om 16:05
9
Ok Bedankt voor de test, ik denk hoe dan ook dat er geen wonderoplossing is, aangezien we ons op twee totaal verschillende 3D-topologieën bevinden.
Maar wie weet...
roms
21 januari 2015 om 11:21
10
Hallo
Voor stl moet u activerenvink "importeren als volumeagenten" aan in de voorkeuren voor het importeren van .stl-bestanden.
Soms geeft het goede resultaten bij de 1e poging.
Voor andere formaten heeft Benoit.LF gelijk dat Scannen naar 3D.
ROM's
1 like