Hoe samen te werken met anderen aan dezelfde assemblage

Hallo allemaal

Weet jij hoe je ervoor kunt zorgen dat meerdere mensen tegelijkertijd aan dezelfde assemblage kunnen werken en dat iedereen zijn wijzigingen kan opslaan?

Bedankt

Hallo

Ik denk niet dat het mogelijk is, tenzij je aan verschillende subsets werkt! Het is een Windows-beperking.

Uitgeverij: heb je een PDM? Enterprise of werkgroep of zijn het bestanden op het netwerk?

1 like

In feite vond ik dit:

Opties voor samenwerking

Geef de opties op voor een omgeving met meerdere gebruikers.

Samenwerkingsopties instellen:

Bekijk meer:

1. 1. Klik op Opties   (standaardwerkbalk) of Extra, Opties.

2. 2 . Selecteer Samenwerking.

3.  

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_OPTIONS_COLLABORATION.htm

3 likes

Hallo

Ik weet dat het op Creo mogelijk is om met behulp van een skelet tegelijkertijd aan een ander deel van een assemblage te werken.

Het is een soort ruimte die de oriëntatiepunten van de correct gepositioneerde subassemblages, de afstanden en de functionele volumes opsomt.

Op Solidworks kan dit een andere naam hebben...

1 like

.PL, bedankt dat ik aan het kijken ben...

Hallo, je hebt een manager nodig (mens of software).

Met meerdere mensen werken aan verschillende onderdelen die tot dezelfde assemblage behoren, vormt geen PB.

Elk van hen bewaart alleen deze onderdelen.

Als er bij de eerstvolgende opening geen naamswijziging is, zien we de wijzigingen.

Dit is waar een handler van pas komt: berichten versturen, inchecken, uitchecken

Maar het werken met meerdere mensen aan een assemblage (bijv. het wijzigen van beperkingen, het toevoegen van onderdelen) is de laatste die registreert die het werk van de anderen overschrijft.

Bewerken:

Als je niet bang bent voor de cloud, kun je het proberen 

Grabcad Werkbank

Het is gratis en er zijn de belangrijkste functies voor.

Synchronisatie, rechtenbeheer, ontgrendeling van bestandsvergrendeling, viewer, enz.)

Aangezien er geen versie wordt verwijderd, is er bovendien geen risico dat u uw baan verliest. (tenzij je het niet opslaat).

1 like

Hallo

Wij maken gebruik van de multi-user omgeving (zie @.PL's post).

Dit stelt u in staat om bestanden te laten schrijven (klik met de rechtermuisknop op de component en "Krijg schrijftoegang" en laat het naar andere gebruikers schrijven, klik met de rechtermuisknop op de component en "Alleen-lezen").

U kunt ook "Opnieuw laden" om toegang te krijgen tot de wijzigingen die zijn opgeslagen sinds het openen.

Ga voor het geopende bestand naar het menu "Bestand" en u vindt dezelfde commando's.

Ik wil ook waarschuwen. Omdat het gebruik vervelend is en soms willekeurige reacties heeft.

We zijn twee gebruikers en vaak zijn we genoodzaakt het bestand volledig af te sluiten om ons de overhand te laten hebben.

Maar we hebben nooit gegevensverlies of onverklaarbare wijzigingen gehad.

1 like

Bedankt herinnering, maar ik kan niet vinden hoe ik dit MULTI-USER-systeem moet instellen?

Klik je met de rechtermuisknop op de assemblage of op elk onderdeel? omdat ik "Schrijftoegang krijgen" niet zie verschijnen. 

Je hebt de bestanden dus in read-only.

Dit werkt natuurlijk voor onderdelen en samenstellingen. Dit is echter niet mogelijk op meerdere selecties.

1 like