Naar aanleiding van de video over verwijzingen op bestanden ( https://www.youtube.com/watch?v=S-CvDbRthvg ), zou ik benieuwd zijn om te zien hoe u uw werk in CAD organiseert .
Er zijn er natuurlijk die niet de keuze hebben uit bestandsnamen, vanwege een bedrijfsorganisatie die alle namen van onderdelen en samenstellingen codificeert.
Zo nee, hebt u bepaalde gewoontes om uw bestanden "Onderdelen, Assemblage, MEP) en records te noemen?
Van mijn kant sluit ik de organisatie af die ik mijn trainees opleg. Schroom niet om er kritisch naar te kijken zodat ik bepaalde punten kan verbeteren.
Bedankt
Alan
PS: aangezien ik geen PDF kan bijvoegen, ga ik mijn organisatiesjabloon in een tutorial plaatsen met de naam "Organisatie van CAD-bestanden"
Inderdaad, onze ERP legt ons een codering op en voor de boomstructuur is het ofwel de machine voor de standaard of het jaar en de orderreferentie van de klant voor de special.
We werken met een klantnummer met vier cijfers zoals 3396 met een code 09 vooraan voor een assemblage en 29 voor een onderdeel en dan beginnen we met het aantal deals. Dus het geeft 093396001 voor het 1e geval en we gaan verder enzovoort. Op de server maken we een map aan met de naam van de klant en de viercijferige code en in deze map slaan we de spullen op met hun naam, zoals 093396001 - 300lts tank voor de assemblagenaam, dan Rep 1 - 093396001 300lts tank enzovoort.
Bij het maken van het klantenbestand maken we het bronbestand aan: 3396 Manu (naam van de klant) en in deze map plaatsen we de andere zoals beschreven in het vorige bericht. We zetten ook in het hoofd een bestand 01 - gemeenschappelijke ruimtes en er zijn artikelen met dat begint met 49. Het voordeel van dit systeem van map- en onderdeelnamen is dat we alles vinden, klant, artikelen en onderdelen, en bovendien hebben we in de Europarlementariërs de weg naar het dossier. Het voordeel is dat we verschillende vergelijkbare assemblages kunnen openen om ze te vergelijken en dat er nooit bugs tussen de onderdelen zullen zijn omdat ze niet dezelfde naam hebben, behalve de gemeenschappelijke onderdelen die volledig identiek zijn...
Bij de eerste lezing verander ik al het voorvoegsel volgens het type bestand (ASM, PRT, MEP) (met Windows kun je gemakkelijk sorteren), en voordeel naar mijn mening, als je op de naam sorteert, heb je de MEP (zie de dxf en de pdf) met zijn model (het maakt het gemakkelijker om te controleren of je het plan van elk element hebt).
In het geval van een deelverzameling die niet wordt geïdentificeerd met een eigen nummer (functionele SE), worden ze genoemd als hun hoofdverzameling, maar met het voorvoegsel SE tussen het nr. en de aanduiding (die hetzelfde is als de hoofdverzameling).
Bij het voorvoegsel SOA geven we de voorkeur aan een schroevenmap en een handelsmap (op vensterniveau en in de modelboom).
De elementen van de handel worden als volgt genoemd: fabrikant/distributeur_désignation _ref. Voor zover mogelijk zullen deze elementen onderdelen zijn (we zetten de asm om in prt) (alleen de actuatoren zullen asm zijn, en zelfs omdat we een lichaam kunnen verplaatsen).
Over het algemeen vermijd ik het koppelen van woorden (aan, voor, van, enz.): vergeet niet de Windows-limiet van 255 tekens voor een bestand met zijn pad (van de stationsletter en inclusief de "\"). Je bent er snel, veel sneller dan je denkt, trouwens, de directe export in zip van de composities om mee te nemen doet je al snel voelen: de rits is niet gemaakt! De "cle_de_chauffagiste" wordt "cle_chauffagiste". Dit is nog belangrijker bij directorynamen, en vooral omdat ze stroomopwaarts in de boomstructuur staan (zoals de bedrijfsnaam die bestaat uit een nummer, min of meer lang, een aanduiding enz.).
Ik zie dat mijn vraag al "achterhaald" is en geen spreker meer zal hebben.
Het is jammer, want ik heb het gevoel dat de ervaring van elk van hen interessant had kunnen zijn.
Bedankt @PL en @Manu voor je advies.
@stefbeno: persoonlijk, zelfs als je de bestandstypen in Windows Verkenner kunt onderscheiden, vind ik dat het lezen van een map gemakkelijker is als ik mijn voorvoegsel zet; Het wordt bijna een nomenclatuur. En aangezien ik een nummering achter het voorvoegsel heb, kunnen we vrij goed controleren wat er in MEP is gedaan.
Voorbeeld: het deel PRT_07_Flasque de onderstaande definitietekening krijgt aangeduid met: MEP_07_Flasque.
Mijn idee is dat de classificatie in alfabetische volgorde gebeurt in de Explorer, wij zijn de Sets en S/E, dan alle onderdelen geordend (op een nummer) met een onderscheid als het onderdeel standaard is, dan de tekeningen aan het einde met die van de assemblages aan het begin van de lijst.