Momenteel een gebruiker van SOLIDWORKS 2014 SP4 op Windows 8.1, ik wilde weten of iemand iets meer wist
Wat betreft de overgang naar Windows 10 die binnenkort zal worden gedaan. Zal de software nog functioneel zijn of zullen er compatibiliteitsproblemen zijn?
(Zoals de overstap van windows 8 naar 8.1 waardoor sommige versies niet werkten vanwege registerproblemen)
Windows 10 is al een tijdje in bèta, dus ik ben erg benieuwd wat de definitieve versie zal bieden. Mijn angst is altijd hetzelfde dat de software niet meer zal werken. Aanvankelijk draaide ik op de SP0-versie van 2014 en de overstap naar Windows 8.1 had me al gevraagd om te updaten naar SP4, waardoor ik de hele bibliotheek moest overzetten en wat daarna kwam.
Ik heb SW2015 op mijn persoonlijke pc geïnstalleerd in Windows 10. Het werkt. Aan de andere kant, zonder intensief gebruik van SW, kan ik niet echt zeggen of het je in staat stelt om in productieomstandigheden te werken.
FYI:
Om SW op Windows 10 te installeren, moet u Net Framework 3.5 installeren
Naar aanleiding van de SOLIDWORKS-communicatie van vanochtend met betrekking tot WXindows 10
Ondersteuning voor SOLIDWORKS en Windows 10
Na de aankondiging van Microsoft om Windows 10 op 29 juli 2015 uit te brengen, is het SOLIDWORKS-plan voor de ondersteuning van Windows 10 (onder voorbehoud) als volgt:
Neem hier deel aan de discussie over dit onderwerp in de Professional Channel Community ...
Dit plan kan worden gewijzigd en eventuele afwijkingen zullen worden gecommuniceerd via een Tech Alert, PCC-posting en zoals altijd de pagina Systeemvereisten.
Bijgevoegd is een screenshot van een SOLIDWORKS-nieuwsbrief die vanmorgen is ontvangen, blijkbaar zal SOLIDWORKS 2015 Sp5 compatibel zijn met Windows 10 Pro (alleen 64-bit) en Windows 10 Enterprise (alleen 64-bit)
Na hele dagen te hebben geprobeerd met de definitieve versie van W10 en SLW 2015, raad ik ten zeerste aan om te wachten tot de problemen zijn opgelost. Machine extreem vertraagd in gebruik van solidworks, crasht + vaker dan op W7 en veel vervelende details: taakplanner die niet werkt...